جمعیت کشور ایتالیا چقدر است؟-راهبرد معاصر

جمعیت کشور ایتالیا چقدر است؟

کشور ایتالیا با توجه به زیبایی و جذابیت فرهنگی که دارد، به‌عنوان یکی از کانون‌های گردشگری ایران مورد توجه قرار می‌گیرد. هر ساله ایرانیان بسیاری در فصول مختلف برای بازدید جاذبه‌های گردشگری کشور ایتالیا سفر ‌می‌کنند. نکته قابل توجه در مورد کشور ایتالیا این است که روابط بسیار خوبی با مردم ایران دارند و همین موضوع باعث شده که ایرانیان از حضور در کشور ایتالیا استقبال کنند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 11
کد خبر: ۱۵۴۰۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ برای اینکه بتوانید از گردش و بازدید لذت ببرید، ابتدا بهتر است اطلاعات پایه‌ای در مورد این کشور را به دست آورید. جمعیت کشور ایتالیا از جمله مواردی است که ‌می‌تواند برای بسیاری از مهاجران و حتی گردشگران مورد توجه قرار بگیرد. 

جمعیت کشور ایتالیا چقدر است؟

تغییر و تحولات جمعیت کشور ایتالیا

جمعیت کشور ایتالیا از جمله پارامترهایی است که به شکل مداوم در حال تغییر و تحول است. زمانی که تصمیم به مهاجرت یا بازدید از کشور ایتالیا می‌گیرید، بهتر است اطلاعات خود خود را در مورد این کشور آپدیت کنید.

  • بر اساس تفصیل ورلدومتر از آخرین داده‌های سازمان ملل، جمعیت فعلی ایتالیا تا روز سه شنبه، 20 سپتامبر 2022، 60،265،295 نفر است. بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد، جمعیت کشور ایتالیا در سال 2020 در اواسط سال 60،461،826 نفر برآورد شده است.
  • جمعیت ایتالیا 0.78 درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.
  • ایتالیا بر اساس جمعیت، رتبه 23 را در فهرست کشورها (و وابستگی‌ها) دارد.
  • تراکم جمعیت در ایتالیا 206 در هر کیلومتر مربع (532 نفر در هر مایل مربع) است.
  • مساحت کل زمین 294140 کیلومتر مربع (113568 مایل مربع) است.
  • 5 درصد از جمعیت شهری هستند (42,006,701 نفر در سال 2020)
  • میانگین سنی در ایتالیا 47.3 سال است.

 

وضعیت اقتصادی و تاثیر آن بر جمعیت ایتالیا

اقتصاد ایتالیا پس از کاهش تولید ناشی از کووید به شدت درصدد جبران برآمد و از آسیب‌های اقتصادی جلوگیری کرد. در حال حاضر، اشتغال و مشارکت نیروی کار به طور کامل بهبود یافته است و وام‌های غیرجاری بانک‌ها به کاهش ادامه داده و موقعیت سرمایه آن‌ها تقویت شده است. با این وجود، اقتصاد اکنون با چالش‌های بزرگ جدیدی روبرو است. جنگ در اوکراین و اختلالات مرتبط با کووید در زنجیره تامین جهانی، قیمت انرژی و تورم را به طور گسترده‌تری افزایش داده و کمبود محصولات کلیدی را تشدید کرده است، حتی با کاهش تقاضای جهانی.   

 

مدیران اجرایی کشور ایتالیا از واکنش موثر سیاست همه‌گیر مقامات، که بهبودی قوی و کامل را به همراه داشت، قدردانی کردند. با این حال، چالش‌های بزرگ جدید ناشی از افزایش قیمت انرژی مربوط به حمله روسیه به اوکراین، و همچنین سخت‌تر شدن شرایط مالی، اختلالات زنجیره تامین جهانی و عدم اطمینان سیاسی، چشم‌انداز اقتصادی این کشور را به‌طور قابل‌توجهی کمرنگ کرده است. این عوامل همراه با بهره‌وری ضعیف طولانی مدت، خطرات مرتبط با بدهی عمومی بالای ایتالیا را برجسته‌ می‌کنند.

 

 مدیران ایتالیا بر نیاز به بهبودهای پایدار و قاطع در ترازهای مالی تاکید کردند که امسال با صرفه جویی در بخشی از مازاد عملکرد درآمد آغاز ‌می‌شود. تمام این مسائل خواسته یا ناخواسته جمعیت کشور ایتالیا را نیز تحت شعاع قرار داده‌اند. مسلماً وضعیت اقتصادی نابه‌سامان عامل مهم در کاهش نرخ زاد و ولد این کشور به حساب می‌آید. البته جمعیت پایین ایتالیا نیز دیر یا زود بر چرخه اقتصادی تاثیر منفی می‌گذارد. چرا که دیگر نیروی کار چندانی در این کشور وجود نخواهد داشت.

 

نرخ رشد کشور ایتالیا

بر اساس پیش‌ بینی‌های فعلی، ایتالیا در سال 2017 اوج جمعیت خود را به 60.67 میلیون نفر رسانده است. ایتالیا کاهش جمعیت را آغاز کرده است که انتظار می‌رود تا پایان قرن جمعیت به 40.18 میلیون نفر کاهش یابد.

 

جمعیت کشور ایتالیا دارای نرخ مرگ و میر بیش از نرخ تولد و مهاجرت خالص منفی است. نرخ زاد و ولد ایتالیا پایین‌ترین میزان از زمان اتحاد ایتالیاست و بسیاری از جوانان برای یافتن فرصت‌های شغلی در کشورهای دیگر، کشور را ترک می‌کنند. نرخ تولد در ایتالیا 1.32 تولد برای هر زن است.

 

جمعیت کشور ایتالیا در حال حاضر با نرخ 0.15 درصد در حال کاهش است و آن را به سریع‌ترین کشور در حال کوچک شدن در جهان تبدیل‌  می‌کند.

 

رشد جمعیت ایتالیا

 جمعیت کشور ایتالیا در سال 2011 برابر با 59,433,744 نفر بود. این رقم بسیار نزدیک به تخمین‌های سازمان ملل است، اما در مورد پیش بینی جمعیت تفاوت‌هایی وجود دارد. پروژه‌های سرشماری برای چندین دهه به رشد خود ادامه دادند، در حالی که سازمان ملل تخمین زد که جمعیت ایتالیا از سال 2016 به بعد کاهش خواهد یافت.

جمعیت کشور ایتالیا چقدر است؟

پیش بینی جمعیت ایتالیا

انتظار ‌می‌رود که جمعیت ایتالیا در طول قرن بیست و یکم کاهش یابد. چرا که نرخ مرگ و میر در حال حاضر بسیار بیشتر از نرخ تولد است. آخرین شاخص‌ها 1673 مرگ در روز را نشان ‌می‌دهد، در حالی که تنها 1353 تولد در روز وجود دارد. با وجود مهاجرت خالص مثبت 289 در روز، روند کلی مهاجرت اکنون منفی است. در حال حاضر، ساکنان خارجی ایتالیا از رشد جمعیت این کشور با جمعیت خارجی پیشی گرفته‌اند که در سال 2012 7.4 درصد رشد داشته است، در حالی که رشد جمعیت تنها 0.5 درصد بوده است.

ایتالیا کشوری است که به سرعت در حال پیر شدن است و در سال 2014، 22 درصد از جمعیت آن 65 سال یا بیشتر بودند که تنها 13.5 درصد آن‌ها زیر 15 سال سن داشتند. پیر شدن جمعیت کشور ایتالیا سایر بخش‌های این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

تور ایتالیا زمستان 1401

تور ایتالیا زمستان ۱۴۰۱ بسیار در ایران طرفدار دارد. کورتینا دی امپزو و تورین از جمله مناطقی در ایتالیا هستند که امکان اسکی در فصل زمستان را برای گردشگران فراهم می‌کنند. زمانی که با تور زمستانی ایتالیا همگام می‌شوید، چندین امتیاز خواهید داشت. اول اینکه خبری از شلوغی فصل تابستان نیست و شما می‌توانید شهر ونیز و... را به‌خوبی بدون مزاحمت تماشا کنید و لذت ببرید. دوم اینکه با قیمت مناسبی می‌توانید از تور ایتالیا زمستان 1401 لذت ببرید. سوم اینکه منظره زمستانی این کشور نیز در نوع خود بی‌نظیر و تماشایی است.

 

جمع‌بندی

گردشگران در کشورهای کم جمعیت فرصت بیشتری برای بازدید دارند. ایتالیا کم کم در حال تبدیل شدن به یک کشور کم جمعیت است. به همین خاطر تورهای زمستانی و تابستانی آن بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده