کمک 500 میلیون یوروی جدید اروپا اوکراین-راهبرد معاصر

کمک 500 میلیون یوروی جدید اروپا اوکراین

اتحادیه اروپا روز دوشنبه از کمک ۵۰۰ میلیون یورویی دیگر به اوکراین خبر داد تا حجم کمک‌های مالی اروپا به اوکراین به ۳.۱ میلیارد یورو برسد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 17
کد خبر: ۱۵۵۰۱۸

به گزارش راهبرد معاصر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه بار دیگر متعهد به حمایت نظامی از اوکراین در جنگ با روسیه شد.

وی که در «برلین» پایتخت آلمان صحبت می‌کرد، گفت: «باید به مردم توضیح دهیم که باید به حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک اوکراین ادامه دهیم زیرا این به نفع ماست.»

وی گفت که باید به ارائه تسلیحات به اوکراین در حد نیاز این کشور ادامه داد. وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرده که قصد ارسال موشک‌های زمین به هوای «آمرام» و دیگر تسلیحات پیشرفته را دارد.

وبگاه «آرمی تکنالوژی» روز شنبه گزارش داد که «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس بسته کمک نظامی جدیدی را با هدف تقیوت دفاع هوایی اوکراین در پی تشدید حملات روسیه اعلام کرد.

ادامه تحریم‌ها علیه روسیه و کمک‌های اروپا به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که این اتحادیه خود را برای زمستانی سخت آماده می‌کند.

«ویکتور اوربان»،‌ نخست وزیر مجارستان روز شنبه در یک سخنرانی هشدار داد: «ما نمی‌توانیم مثل کبک سرمان را زیر برف کنیم. ما باید با واقعیت روبرو شویم. اگر این وضعیت ادامه یابد، تحریم‌ها اروپا را تکان خواهد داد، اقتصاد این قاره به زانو در خواهد آمد و ممکن است جان مردم به خطر بیفتد و ظاهرا لازم است ما خودمان را برای یک جنگ طولانی مدت آماده کنیم.»/فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده