حماس: حضورمان در سوریه را از سر می‌گیریم-راهبرد معاصر

حماس: حضورمان در سوریه را از سر می‌گیریم

گروه‌های فلسطینی امروز (چهارشنبه) پس از دیدار با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کردند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 19
کد خبر: ۱۵۵۳۶۰

به گزارش راهبرد معاصر «خلیل الحیه» عضو ارشد دفتر سیاسی حماس در این کنفرانس گفت: دیدار با اسد دیدار گرمی بود و وی از عزم خود برای ارائه حمایت همه جانبه به ملت فلسطین و مقاومت آن گفت.

وی تأکید کرد: دیدار با اسد روز باشکوهی است، حضورمان در سوریه را از سر می‌گیریم و با این کشور در حمایت از ملتمان و ثبات سوریه همکاری خواهیم کرد.

الحیه افزود، دیدار با اسد نشان دهنده تجدی روحیه مقاومت در امت است و از اینجا به اشغالگر می‌گوییم که دیدار ما پاسخی به پروژه‌هایش است.

عضو حماس تصریح کرد: به بشار اسد تأکید کردیم که ما با سوریه، وحدت اراضی آن، دولت واحد و مخالف هر تجاوزی هستیم که آن را هدف بگیرد.

وی ضمن اعلام اینکه حماس با بشار اسد بر کنار گذاشتن اتفاقات گذشته به اتفاق‌نظر رسیده، افزود: با اجماع همه رهبران و ایمان به درست بودن این مسیر و نیز پشت سر گذاشتن گذشته، روابطمان با سوریه را از سر خواهیم گرفت.

الحیه در ادامه به شبکه «المیادین» گفت، با برادران سوری مقدمات حضور حماس در سوریه را پیگیری خواهد کرد.

وی ضمن اعلام اینکه حماس این تصمیم را به تنهایی گرفته، افزود، تصمیم مذکور را به اطلاع کشورهایی که با آنها رابطه دارد، رسانده است.

الحیه تأکید کرد، رابطه با سوریه به محور مقاومت قدرت می‌دهد.

وی ادامه داد: زمانی که تصمیم خود برای ازسرگیری روابط با سوریه را به برخی کشورهای اعلام کردیم از هیچ کشوری از جمله ترکیه و قطر مخالفتی نشنیدیم. اتفاقات گذشته و اشتباهاتش و نیز تمام اشتباهات فردی که حماس با آن موافق نبوده را کنار گذاشتیم./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده