تاکید السودانی بر همکاری دوجانبه با ایران-راهبرد معاصر

تاکید السودانی بر همکاری دوجانبه با ایران

نخست‌وزیر عراق، امروز در گفت‌وگو با سفیر ایران در بغداد ضمن محکومیت حمله تروریستی در شاهچراغ، بر مشارکت و همکاری دوجانبه با ایران تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 30
کد خبر: ۱۵۶۷۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، امروز (یکشنبه، ۳۰ اکتبر)، میزبان «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در بغداد بود و دو طرف در این دیدار، بر تقویت همکاری‌های متقابل بین عراق و ایران تاکید کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سفیر ایران در بغداد از جانب رهبری، به نخست‌وزیر این کشور تصدی این پست و گرفتن رأی اعتماد برای کابینه جدید عراق را تبریک گفت.

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق، در این دیدار، روابط دوجانبه دو کشور همسایه، راه‌های تحکیم آن و توسعه همکاری‌های متقابل در سطوح و زمینه‌های مختلف کاملا بررسی شد.

نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار، حمله تروریستی روز چهارشنبه گذشته در حرم مطهر احمد بن موسی بن جعفر (ع) (شاهچراغ) در شهر شیراز را محکوم کرد و گفت که دولت و مردم عراق با قربانیان این حمله تروریستی اعلام همبستگی می‌کنند.

وی در ادامه بر اهمیت مشارکت و اقدام دوجانبه میان عراق و ایران به منظور ارتقای توسعه پایدار به نفع دو ملت دوست و تلاش برای تحکیم ثبات برای همه مردم منطقه تاکید کرد.

کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع زائر در حرم مطهر فرزند امام موسی کاظم علیه السلام در شیراز که به شهادت تعدادی از زائران از جمله چندین زن و کودک انجامید، موجی از خشم، اندوه و محکومیت را در داخل و خارج ایران به همراه داشت./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده