سفر وزیر فرهنگ به تاجیکستان-راهبرد معاصر

سفر وزیر فرهنگ به تاجیکستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رأس یک هیأت رسمی به منظور شرکت در مراسم افتتاح هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان بامداد امروز وارد دوشنبه شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 31
کد خبر: ۱۵۶۸۶۹

«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راس یک هیأت رسمی به منظور شرکت در مراسم افتتاح هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و دیدار و مذاکره با مقامات این کشور بامداد امروز وارد شهر «دوشنبه» شد و مورد استقبال «دولت صفر» معاون وزیر فرهنگ و سایر مقامات تاجیکستان و «محمدتقی صابری» سفیر و اعضای سفارت ایران قرار گرفت.

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در پاسخ به دعوت رسمی «زلفیه دولت زاده» وزیر فرهنگ تاجیکستان انجام شده و علاوه بر شرکت و سخنرانی در مراسم افتتاح هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان و مذاکرات با مقامات تاجیک، همچنین دیدارهایی با اهالی فرهنگ و هنر این کشور و ایرانیان مقیم در دستور کار قرار دارد.

طی هفته فرهنگی ایران که در شهرهای «دوشنبه»، «خجند» و «باختر» تاجیکستان برگزار می‌شود، رونمایی از آلبوم 24 اثر نفیس خوشنویسی استاد تیموری، هفته فیلم ایران، نشست‌های ادبی، اجرای موسیقی، گروه‌های شاهنامه خوان و نقالی، نمایش صنایع دستی، هنرهای تجسمی، ورزش زورخانه‌ای، موسیقی و هنرمندان تجسمی و صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که در کمتر از یک ماه پیش هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران با حضور وزیر فرهنگ تاجیکستان و هیأتی از اهالی فرهنگ و هنر این کشور دوست در شهرهای تهران، تبریز و شیراز برگزار شد که مورد استقبال گرم و صمیمی مردم ایران قرار گرفت./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده