درخواست از پاپ برای ورود به مسئله حقوق بشر در بحرین-راهبرد معاصر

درخواست از پاپ برای ورود به مسئله حقوق بشر در بحرین

۹ سازمان حقوق بشری اعلام کردند پاپ فرانسیس هنگام سفر به بحرین در ماه نوامبر باید از مقامات این کشور بخواهد به نقض حقوق بشر پایان دهند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 02
کد خبر: ۱۵۷۲۶۱

به گزارش راهبرد معاصر، پاپ فرانسیس،‌رهبر کاتولیک های جهان قرار است در جریان سفر به بحرین در «کنفرانس بحرین برای گفتگو» که یک همایش مشترک بین ادیان است و رهبران دینی نیز در آن شرکت می‌کنند سخنرانی کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «عربی ۲۱»، پاپ روز پنجشنبه آینده با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه و دیگر مقامات بحرین دیدار و گفتگو می کند.

این ۹ سازمان فعال در زمینه حمایت از حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کردند: در این سفر، شایسته است پاپ به طور علنی و پشت در‌های بسته از پادشاه بحرین و دیگر مقامات این کشور بخواهد که احکام اعدام صادره در حق شهروندان مظلوم بحرین را لغو و تخفیف دهد.

این سازمان‌ها همچنین از پاپ خواستند مقامات بحرینی را ترغیب و تشویق کند فرمانی را صادر کنند که بر اساس آن همه شیوه‌های شکنجه و بدرفتاری مندرج در قانون اساسی را قدغن می‌کند.

در این بیانیه از پاپ درخواست شده است از پادشاه بحرین بخواهد همه زندانیان از جمله فعالان حقوقی، معترضان و خبرنگاران را آزاد کند.

سازمان‌هایی مانند دیده بان حقوق بشر، آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، مرکز اروپایی حقوق بشر و دموکراسی، مرکز مطالعات حقوق بشر قاهره، مرکز پویایی و فعال سازی حقوق بشر، همه با هم علیه مجازات اعدام، موسسه حقوق و دموکراسی بحرین، موسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس و سازمان صلح برای دموکراسی و حقوق بشر، این بیانیه خطاب به پاپ را امضا کرده اند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده