یکشنبه های مردمی در وزارت کار-راهبرد معاصر

یکشنبه های مردمی در وزارت کار

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی گفت: ما یکشنبه های مردمی را طراحی کردیم .
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۲۰۲

به گزارش راهبرد معاصر،مهری طالبی دارستانی مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی در همایش ارتباطات مردمی و سلامت اداری که در این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: ما در سه بخش نیروی انسانی، عملیات و محتوا تلاش کردیم تا نقشه راه سلامت را شکل دهیم تا در زمینه مبارزه با فساد اقدامات موثری صورت بگیرد.


وی افزود: بررسی شکایت‌ها نشان داد که ۸۰ درصد از شکایت‌ها در اصل گزارش فساد است و ما برای مقابله باجریان فساد، سند زیست بوم فسادستیزی را تدوین و اجرا کردیم.


مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی با اشاره به تلاش همکارانش برای مقابله با فساد در این وزارتخانه، ابراز کرد: در مدل فساد ستیزی همکاران تلاش های بسیاری کردند و مجاهدانه پای کار آمدند.

 

وی افزود: طی سال گذشته ما در مجموع ۱۷ بازرسی به صورت ادواری در تمامی استانهای کشور داشته ایم و ۱۵ بازرسی نیز از ابتدای امسال صورت گرفته است.


طالبی یکی از اقدامات مهم این دفتر را مقابله با فساد عرفی در بازرسی‌ها عنوان کرد و گفت: منع خرید هدایا و سوغات از طرف مدیزان استانی برای بازرسان و منع استفاده از امکانات دولتی در خرید و گردش طی ماموریتها و ممانعت از همنشینی غیر کاری مدیران استانی و بازرسان در بازرسی‌ها یکی از اقداماتی است که ابلاغ شده و این امر موجب افزایش اعتماد مردم به سیستم نظارت وزارت کار شده است.


وی تاکید کرد: طی سفرهای استانی گزارشاتی از مردم داشتیم مبنی بر این که برخی از شکایات و گزارش های تخلفاتی که به ادارات کل استانی می دهند، پیگیری نمی شود، ما براین اساس رابطینی را بابت این امر اختصاص دادیم که مستقیماً گزارش‌ها را به دست ما برسانند.


مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی ابراز کرد:طرح یکشنبه های مردمی طی یکسال در وزارت اجرایی شد و از این طریق میتوانیم بی واسطه پاسخگوی مردم و شکایات آن‌ها باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد ۹۸ درصد شکایات مربوط بهسالهای قبل بوده و کمتر از ۲ درصد گزارشات مرتبط با زمان استقرار دولت سیزدهم است و این موضوع نشانگر امیدی است که مردم پس از استقرار دولت انقلابی به رسیدگی به درخواستهای کهنه شان پیدا کردند.


وی در پایان افزود: ما در دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با تلاش بیش از ۱۴ ساعت در روز توانستیم میانگین زمان پاسخگویی را از ۱۱ روز را به حدود ۳ روز برسانیم./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده