نتانیاهو مامور تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد-راهبرد معاصر

نتانیاهو مامور تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد

رئیس رژیم صهیونیستی به طور رسمی بنیامین نتانیاهو را مامور تشکیل کابینه جدید این رژیم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 13
کد خبر: ۱۵۸۹۵۸

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل به طور رسمی بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود را مامور تشکیل کابینه جدید این رژیم کرد.

 

نتانیاهو قول داده است که کابینه‌ای کاملاً راستگرا با حضور حزب صهیونیست مذهبی و دو حزب ارتدوکس شاس و یهودیت توراتی تشکیل دهد. از این روی احتمال دارد که این حزب، دو وزارتخانه مهم یعنی جنگ و امنیت داخلی را به دست گیرد؛ در این صورت در بیشتر تصمیمات جنگی مورد انتظار، حرف آخر را خواهد زد.

 

نتانیاهو در حال حاضر متهم به پرونده‌های فساد متعدد است که برخی از آن‌ها در دست بررسی است و بازگشت او به عرضه سیاسی یک چالش سیاسی جدی در داخل رژیم صهیونیستی است.

 

در پنجمین دور انتخابات کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی که در کمتر از چهار سال گذشته روز سه شنبه برگزار شد، اردوگاه بنیامین نتانیاهو، یعنی حزب لیکود با ۳۲ کرسی، صهیونیست دینی با ۱۴ کرسی (حزب عوتسما یهودیت به ریاست ایتمار بن غفیر هم بخشی از صهیونیست دینی است) ‏، حزب شاس ۱۱ کرسی و یهدوت تورات با هفت کرسی، در مجموع ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را در اختیار گرفته است تا مشکلی برای تشکیل کابینه نداشته باشد./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده