شولتز:آلمان مشکلی برای تامین انرژی در فصل زمستان ندارد-راهبرد معاصر

شولتز:آلمان مشکلی برای تامین انرژی در فصل زمستان ندارد

اولاف شولتز صدراعظم آلمان در نشست پارلمان فدرال این کشور (بوندستاگ) ضمن دفاع از عملکرد دولت خود برای افزایش هزینه‌های نظامی اعلام کرد که آلمان مشکلی برای تامین انرژی مورد نیاز خود در فصل زمستان ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 23
کد خبر: ۱۶۰۵۶۱

به گزارش راهبرد معاصر نشست پارلمان آلمان برای بررسی بودجه پیشنهادی با حضور صدراعظم برگزار شد و او در حضور قانونگذاران آلمانی به دفاع از عملکرد دولت در زمینه پیدا کردن جایگزین برای نفت و گاز روسیه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاف شولتز در حضور قانونگذاران بوندستاگ اعلام کرد که آلمان برای تامین انرژی مورد نیاز خود در فصل زمستان آمادگی دارد. صدراعظم آلمان از مردم به دلیل «احتیاط و روحیه اجتماعی» آنها در حفظ و نگهداری از منابع گازی کشور تمجید کرد.

طبق گزارش این رسانه غربی، دولت آلمان توانست در زمانی کوتاه یک تاسیسات گازی جدید بسازد، نیروگاه‌های هسته‌ای و زغال سنگ را احیا کند و ظرفیت تانکرها و ذخایر گازی مورد نیاز کشور را برای فصل زمستان پر کند.

خبرگزاری فرانسه افزود: «یک ماه اکتبر گرم به آلمانی‌ها کمک کرد تا مصرف گاز خود را کاهش دهند البته بسیاری از مشاغل درباره هزینه‌های بالا با کاهش دما طی روزهای اخیر نگرانی دارند».

اولاف شولتز در نشست پارلمان با تمجید از عملکرد دولتش گفت: «آلمان به دلیل سازگاری و قدرت شهروندانش و البته به دلیل کار این دولت، در برابر بحران و زمستان کاملا مقاوم است».

صدراعظم آلمان ادامه داد: «یک سال قبل، ذخابیر انبارهایمان به حدی که قبلا به ندرت دیده شده بود، خالی بود امروز (اما) کاملا پر است».

وی که 11 ماه قبل جایگزین آنگلا مرکل در مقام صدراعظم آلمان شده است، از مواضع دولت‌های قبلی این کشور به ویژه در زمینه مسائل انرژی و نظامی به شدت انتقاد کرد.

اولاف شولتز انتقادات شدید «فردریچ مرز» رهبر اپوزیسیون آلمان از عملکرد دولت این کشور در قبال مسائل انرژی و دفاعی را رد کرد و مواضع او را مانند «آلیس در سرزمین عجائب» توصیف کرد.

رهبر اپوزیسیون آلمان گفته بود که دولت ائتلافی این کشور وعده داده بود که به ارتش 100 میلیارد دلار پول تزریق کند اما این قول هنوز عملی نشده است.

اولاف شولتز در جواب به او، دولت‌های سابق آلمان را که فردریچ مرز در چهار سال آخر آن وزیر دارایی بود، مقصر مشکلات کنونی خواند و یادآوری کرد که دولت کنونی مدت زیادی بر سر کار نبوده است.

صدراعظم آلمان گفت: « آقای مرز من شنیده‌ام که شما با جدیت به حزب خود می‌گویید که مشکل از ۱۶ سال گذشته دولت‌های نبود، بلکه مشکل از ۱۶ هفته اخیر تحت ائتلاف من نشات گرفته است».

وی افزود: «من فقط می‌توانم این را بگویم که (اظهارات فردریچ مرز شبیه به این است که) کسی به خرگوش‌های سفیدی که توان حرف زدن دارند، باور داشته باشد. به آلیس در سرزمین عجائب خوش آمدید».

در بخشی از نشست پارلمان آلمان، رهبر اپوزیسیون این کشور اعلام کرد که صدراعظم وعده خود را برای افزایش هزینه‌های نظامی به دو درصد تولید ناخالص داخلی (جی‌دی‌پی) مدنظر ناتو نقض کرده است.

اولاف شولتز در پاسخ به این سوال باز هم دولت‌های قبلی این کشور را نواخت و گفت: «بعد از سال‌ها بی‌توجهی، ما داریم یک ارتش مدرن و قوی می‌سازیم که بتواند از کشورمان و متحدانمان حفاظت کند».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش از بسته ۲۰۰ میلیارد یورویی مدنظر دولت برای ارائه یارانه انرژی دفاع کرد و گفت، این بسته به تجار و کارگران برای کاستن از شکاف موجود در زمینه بهای بالای انرژی و ارزان‌تر کردن قیمت آن در آلمان کمک خواهد کرد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده