تکمیل ۸۰ درصدی ظرفیت بیمارستان‌های آمریکا با شیوع آنفولانزا-راهبرد معاصر

تکمیل ۸۰ درصدی ظرفیت بیمارستان‌های آمریکا با شیوع آنفولانزا

ظرفیت بیمارستان‌های آمریکا حتی بیشتر از زمان اوج همه گیری کرونا تکمیل‌تر است که عامل آن، شیوع گسترده آنفلوانزا و سایر بیماری‌های تنفسی است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۱۶۳۲۸۲

به گزارش راهبرد معاصر، داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می‌دهد که بیمارستان‌های این کشور پرتر از آن زمانی هستند که کرونا شیوع پیدا کرده بود، اما از آنجایی که در این فصل شیوع ویروس‌های تنفسی در سراسر آمریکا افزایش می‌یابد، امسال این بیماری‌ها بسیار بیشتر از کرونا موجب بستری شدن بیماران شده اند. بیش از ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های آمریکا تکمیل شده است.

 

به گزارش وبگاه سی ان ان، بیش از ۸۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در سراسر آمریکا مورد استفاده قرار گرفته اند که این رقم در دو هفته گذشته ۸ درصد افزایش یافته است. از اواسط سال ۲۰۲۰ بیمارستان‌های آمریکا به عنوان بخشی از تلاش فدرال به منظور ردیابی اثرات همه گیری کرونا ملزم شده اند اطلاعات مربوط به ظرفیت خود را گزارش دهند.

 

تقریباً در اکثریت قریب به اتفاق آن دوره بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت بیمارستان‌های آمریکا پر بوده اند.

 

اما تنها در یک مقطع یعنی ژانویه، اوج شیوع سویه اومیکرون در آمریکا، ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده بود. در آن ماه حدود یک چهارم از تخت‌های بیمارستانی برای مداوای بیماران کرونایی استفاده می‌شد. اکنون، طبق داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی، تنها حدود ۶ درصد از تخت‌ها برای مداوای بیماران کرونایی استفاده می‌شود.

 

شیوع ویروس‌های تنفسی فصلی در سراسر آمریکا درحال گسترش است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور، همه ایالت‌ها به جز شش ایالت، شیوع بالا یا بسیار بالای ویروس‌های تنفسی را تجربه می‌کنند، زیرا ابتلا به آنفلوانزای فصلی بالا و همچنان در حال افزایش است. تعداد افرادی که در هفته شکرگزاری بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شدند، تقریبا دو برابر افرادی بود که هفته قبل پذیرش شده بودند.

 

از روز پنجشنبه، حدود ۱۰ درصد از بیمارستان‌های آمریکا گزارش‌هایی درباره بحران کمبود پرسنل گزارش می‌کنند. بیش از ۹۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی در رود آیلند در حال استفاده هستند و بیش از ۸۵ درصد از تخت‌های بیمارستانی در هشت ایالت دیگر یعنی واشنگتن، نیوهمپشایر، ماساچوست، مینه سوتا، جورجیا، میسوری، ویرجینیای غربی و اورگان پر است.

 

ماه‌هاست که تخت‌های بیمارستان‌های کودکان نیز بیش از حد معمول پر شده‌اند. در حال حاضر حدود ۷۶ درصد از تخت‌های بیمارستانی اطفال مورد استفاده قرار گرفته اند و این در حالی است که در سال‌های اخیر به طور متوسط دو سوم آن‌ها پر می‌شده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده