بلومرگ:روسیه و ایران در حال ایجاد مسیر تجاری برای دور زدن تحریم ها هستند-راهبرد معاصر

بلومرگ:روسیه و ایران در حال ایجاد مسیر تجاری برای دور زدن تحریم ها هستند

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده روسیه و ایران در حال ساخت یک مسیر تجاری بین‌قاره‌ای هستند که دور از دسترس هر گونه دخالت خارجی است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۹۲۰

به گزارش راهبرد معاصر طبق گزارش بلومبرگ دو کشور در حال احداث گذرگاهی به طول ۳۰۰۰ کیلومتر (۱۸۶۰ مایل) هستند که از شرق اروپا تا اقیانوس هند امتداد دارد.

بلومبرگ نوشته روسیه و ایران میلیاردها دلار برای تسریع در تحویل بار در امتداد خطوط ریلی و رودخانه‌هایی که توسط دریای خزر به هم متصل می‌شوند هزینه می‌کنند.

داده‌های رصد کشتی‌ها که توسط بلومبرگ گردآوری شده نشان می‌دهند ده‌ها کشتی روسی و ایران- از جمله کشتی‌هایی که تحت تحریم هستند- در حال حرکت در این مسیر هستند.

بلومبرگ توسعه این مسیر را یکی از مصادیق تغییر شکل سریع شبکه‌های تجاری در اثر رقابت قدرت‌های بزرگ با آمریکا توصیف کرده و نوشته اقتصاد دنیا در حال تقسیم به بلوک‌های رقیب است.

مطابق این تحلیل، روسیه و ایران که تحت فشار تحریم‌های غرب هستند در حال همکاری با یکدیگر هستند و هر دو کشور هم سیاست نگاه به شرق را اتخاذ کرده‌اند.

هدف این سیاست ایجاد سپر برای ارتباطات تجاری در برابر دخالت‌های خارجی و ایجاد ارتباطات جدید با اقتصادهای عظیم و رو به رشد آسیا است.

ماریا شاگینا، یک کارشناس مسائل سیاست خارجی روسیه می‌گوید: «مسئله به ایجاد زنجیره‌های تأمین ضد تحریم مربوط می‌شود.»

طبق نوشته بلومبرگ این کریدور تجاری به روسیه و ایران امکان خواهد داد هزاران کیلومتر از مسیرهای فعلی را کوتاه کنند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار