حزب‌الله: آمریکا اولین مسبب مشکلات لبنان است-راهبرد معاصر

حزب‌الله: آمریکا اولین مسبب مشکلات لبنان است

نایب رئیس شورای مرکزی حزب الله لبنان در سخنانی گفت که آمریکا اولین مسبب مشکلات این کشور است و واشنگتن نمی‌خواهد لبنان به کشوری قدرتمند تبدیل شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 24
کد خبر: ۱۶۵۲۱۰

به گزارش راهبرد معاصر از سایت النشره، شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای مرکزی حزب الله لبنان در این باره اظهار داشت: لبنان بدترین بحران اقتصادی و معیشتی تاریخ خود را تجربه می‌کند و از نظر مواد غذایی، دارویی، بهداشتی، آموزشی، برق و دیگر موارد با شرایط سختی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: در وهله اول آمریکایی‌ها و مسئولان و سیاستمدارانی که برای دلجویی از آمریکا راه‌حل‌ها را به بن بست رسانده‌اند مسبب این درد و رنج لبنانی‌ها و ایجاد برهه‌ای از فقر، گرسنگی، بیکاری، ناامیدی و مهاجرت هستند.

شیخ دعموش افزود: آمریکا به لبنان فشار می‌آورد تا ضعیف و گوش بفرمان آمریکا و اسرائیل باشد و مایه تاسف است که برخی لبنانی ها که از تحریم ها و عصبانیت آمریکایی‌ها وحشت دارند، جرأت نمیکنند این حقیقت را به لبنانی‌ها بگویند که سیاست‌های دولت آمریکا در لبنان دلیل اصلی تراژدی‌ها و وخامت شرایط زندگی لبنانی‌ها است.»

وی بار دیگر با اشاره به خلأ ریاست جمهوری در لبنان تاکید کرد که راه حل تمامی این مشکلات انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت برخوردار از تمامی اختیارات است.

شیخ دعموش پیشتر نیز خاطرنشان کرده بود: آمریکایی‌ها پس از شکست در جنگ نرم و سیاست فشار، محاصره، تحریم و گرسنگی دادن با هدف پایان دادن به مقاومت، اکنون روی هرج‌ومرج در کشور و فروپاشی آن حساب کرده‌اند اما نسل فعلی و نسل‌های آینده از بصیرت، ایمان و ذکاوت برخوردار بوده و به همین دلیل آمریکایی‌ها قادر به ویران کردن کشورمان و هدف قرار دادن ثبات آن نخواهند شد.

وی با اشاره به مداخلات آمریکا در موضوع انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان نیز تاکید کرد: یکی از عواملی که مانع از دستیابی آمریکا به هدفش می‌شود، انتخاب رئیس جمهوری است که اولویت آن ایجاد وحدت میان لبنانی‌ها و حفاظت از حاکمیت کشور باشد./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده