درخواست ۳۰ درصد انگلیسی‌ها بهبود روابط با اتحادیه اروپا-راهبرد معاصر

درخواست ۳۰ درصد انگلیسی‌ها بهبود روابط با اتحادیه اروپا

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد از هر سه رای دهنده به برگزیت یک نفر خواستار روابط نزدیک تری با اتحادیه اروپاست.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 28
کد خبر: ۱۶۵۸۴۳

به گزارش راهبرد معاصر نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که تقریبا از هر سه رای دهنده به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک نفر خواستار است که این کشور پس از برگزیت روابط نزدیک تری با اتحادیه اروپا داشته باشد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، ۳۰ درصد از رای دهندگانی که به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند به نشانه «پشیمانی از برگزیت» گفتند انگلیس اکنون باید روابط نزدیک تری با بروکسل ایجاد کند، در حالی که تنها ۱۳ درصد می‌خواهند این کشور دورتر از این اتحادیه باشد.

نظرسنجی Savanta ComRes برای PoliticsHome نیز نشان می‌دهد که از کل رای دهندگان درحدود ۴۷ درصد طرفدار روابط نزدیک‌تر با اتحادیه اروپا هستند، در مقایسه با ۱۴ درصد که خواستار فاصله بیشتر انگلیس از این اتحادیه هستند.

کریس هاپکینز، مدیر سیاسی ساوانتا در این باره می‌گوید: واقعا جالب است که «تعداد حامیان خروج (انگلیس از اتحادیه اروپا) که به ما گفتند دوست داریم روابط نزدیک تری با اتحادیه اروپا داشته باشیم از کسانی که دوست دارند روابط دورتری با اتحادیه اروپا داشته باشند، بیشتر است.

در این نظرسنجی آمده است اگرچه این ایده لزوما اثبات نشده است، در زمزمه پشیمانی از برگزیت نقش دارد.

پروفسور جان کورتیس، کارشناس نظرسنجی تصریح کرد که در ۱۲ ماه گذشته «بدبینی بیشتری» در مورد تاثیر برگزیت و «اکثریت قابل تشخیص برای پیوستن به اتحادیه اروپا» وجود داشته است./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده