استفاده «مقتدی الصدر» از نام مجعول برای خلیج فارس-راهبرد معاصر

استفاده «مقتدی الصدر» از نام مجعول برای خلیج فارس

 در آستانه آغاز بیست‌وپنجمین دور رقابت‌های فوتبال منطقه‌ای به میزبانی عراق و بین کشورهای عربی، انتشار توئیتی توسط «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر که پیش‌تر از دنیای سیاست کناره‌گیری کرده بود، خبرساز شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۱۶ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 06
کد خبر: ۱۶۷۰۸۰

به گزارش راهبرد معاصر صدر در ابتدای توئیت خود، می‌نویسد که «میهمانان عرب بزرگوار ما از کشورهای(خلیج عربی)، به شما خوشامد می‌گویم»؛ و در ادامه از هشتگ «#اهلاً_وسهلاً_بالعرب/خوشامد به عرب‌ها» استفاده می‌کند.

او در ادامه پیام توئیتری خود، نوشت: «در عراقی که سرزمین  اولیا و صالحین است، به بصره خودتان (شهر میزبان بازی‌ها) خوش آمدید؛ ای میهمان ما، اگر نزد ما بیایی خواهی دید که ما میهمان و شما صاحب‌خانه هستید».

در پی انتشار این توئیت و استفاده الصدر از عبارت مجعول برای خلیج‌فارس، واکنش کاربران عرب‌زبان فضای مجازی و رسانه‌های عراقی به این موضوع آغاز شده و برخی این موضوع را مخالفت با مواضع ایران تلقی کرده‌اند.

پایگاه خبری «ناس نیوز» عراق در این باره نوشت: ایران همواره مخالفت خود را با این عبارت اعلام، اعتراض خود را از طریق محافل بین‌المللی بیان کرده و استفاده از عبارت «خلیج فارس» را خواستار شده است./فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده