برگزاری چهارمین نشست کمیته تحقیق ایران و عراق در پرونده شهید سلیمانی-راهبرد معاصر

برگزاری چهارمین نشست کمیته تحقیق ایران و عراق در پرونده شهید سلیمانی

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: چهارمین نشست کمیته تحقیق مشترک قضایی ایران و عراق در رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی روز دوشنبه (۱۹ دی) در تهران برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 07
کد خبر: ۱۶۷۲۵۰

به گزارش راهبرد معاصر از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی اظهارداشت: چهارمین نشست کمیته تحقیق مشترک قضایی ایران و عراق در مورد پیگیری و رسیدگی به اقدام جنایتکارانه ترور سپهبد شهید سلیمانی، با حضور هیات‌های قضایی ۲ کشور روز دوشنبه در تهران برگزار خواهد شد.

غریب آبادی افزود: در این نشست ضمن مرور اجرای تصمیمات سه دور گذشته، اسناد و اطلاعات تکمیلی و جدیدی نیز در پرونده‌ها میان هیات‌های قضایی ایران و عراق مبادله خواهد شد.

معاون رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: با توجه به اینکه تحقیقات طرف ایرانی در مورد این پرونده به پایان رسیده است، کیفرخواست مربوطه، با هدف رسیدگی به جرایم و اتهامات آمران، مسببان و عاملان این جنایت در هر سطحی تا هفته آخر دی یا هفته اول بهمن ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، اولین نشست مشترک این کمیته سوم و چهارم آذر ۱۴۰۰ (برابر با ۲۴ و ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱) در بغداد برگزار شد همچنین دومین نشست این کمیته در ۳۰ آذر و ۱ دی ۱۴۰۰ (برابر با ۲۱ و ۲۲ دسامبر) در تهران برگزار شد و نشست سوم کمیته تحقیق مشترک هم در ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در بغداد برگزار شد./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده