تعطیلی ادارات مازندران فردا یکشنبه-راهبرد معاصر

تعطیلی ادارات مازندران فردا یکشنبه

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران گفت: نظر به ضرورت مدیریت مصرف گاز با هدف انتفاع مردم شریف استان از نعمت برخورداری از گاز و با تصمیم استاندار مازندران، تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز دولتی استان فردا ۲۵ دی ماه تعطیل شدند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 14
کد خبر: ۱۶۸۳۶۹

به گزارش راهبرد معاصر امید محبی شامگاه شنبه افزود: دستگاه‌های اجرایی استان موظف به قطع کامل سیستم های گرمایشی هستند.

بانک‌ها در هر شهر یک شعبه به صورت کشیک خواهند داشت

معاون استاندار مازندران در خصوص نحوه فعالیت بانک‌های استان نیز بیان کرد: بانک ها در هر شهر فقط یک شعبه منتخب به صورت کشیک از ساعت ۹ تا ۱۳ فعال خواهند بود.

 

فعالیت مدارس فردا بجز پایه دوازدهم غیرحضوری شد

محبی در خصوص فعالیت مدارس استان نیز بیان کرد: تمامی مدارس به جز پایه دوازدهم که امتحان نهایی دارند فردا به شکل غیر حضوری به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

برنامه امتحانی دانشگاه‌ها به قوت خود باقی است

وی ادامه داد: برنامه امتحانی دانشگاه ها به قوت خود باقی است ولی بخش اداری دانشگاه تعطیل است.

معاون استاندار مازندران گفت: برای بقیه روزها کمیته اضطرار فردا تصمیم گیری خواهد کرد.

دبیر شورای اداری استان مازندران گفت: فعالیت نهادهای عمومی، خدماتی و امداد رسان، عوامل انتظامی و نظامی و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به صورت حضوری خواهد بود.

محبی افزود: حسب دستور استاندار مازندران با همه تخطی کنندگان از دستور اعم از دستگاه های اجرایی، بانک ها و مراکز آموزشی در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از همه تصمیمات این است که در خدمات ارایه شده به مردم خلاء ایجاد نشود و مردم نیز از نعمت گاز برخوردار باشند.

ضرورت صرفه‌جویی مردم در مصرف گاز

معاون استاندار مازندران با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز گفت: امروز ۲ محله بهشهر دچار مشکل و قطعی گاز شدند که امیدواریم این موضوع با همراهی مردم به سایر نقاط استان تسری پیدا نکند.

قطع سیستم گرمایشی پلاژها، مراکز اقامتی، اماکن عمومی و مراکز مذهبی و فرهنگی

محبی تاکید کرد: تمامی پلاژ های دولتی و مراکز اقامتی موظف هستند به طور کامل سیستم های گرمایشی اعم از برقی و گازی را قطع کنند.

وی ادامه داد: همچنین اداره گاز نیز مکلف شد نسبت به قطع گاز این مراکز اقدام کند؛ همچنین همه اماکن عمومی از جمله مراکز تجاری، فروشگاه ها، اماکن مذهبی، سینماها، استخرها و مراکز فرهنگی موظف هستند سیستم های گرمایشی را قطع کنند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران نیز شامگاه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هشدار های قطع گاز ناشی از افت فشار برای واحد های تولیدی شرق مازندران از جمله به واحد های مرغداری ها که با ظرفیت ۵۰ هزار قطعه ای سرمایه گذاری انجام داده اند ،بسیار جدی است.

قاسم مایلی رستمی با اظهار این که در منطقه بندی پی غربی و شرقی شهرستان بابل نیز افت فشار گاز مشهود است ، ادامه داد: این که این افت سبب قطعی گاز خانگی شده باشد، تا کنون گزارشی نداشته ایم.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با ذکر این نکته که استمرار و ماندگاری سامانه سرد و قطع شدن گاز از سمت ترکمنستان وضعیت فشار گاز به استان های شمالی به خصوص مازندران را تحت تاثیر بیشتری قرار داده است، ادامه داد: از سوی دیگر توزان تولید و مصرف برقرار نیست ، متاسفانه متوسط مصرف انرژی در کشور بیشتر از کشورهای دیگر است ،به همین دلیل رعایت صرفه جویی و مصرف بهینه را باید جدی بگیریم.

مایلی رستمی مایلی بیان کرد: با این شرایط مصرف و تداوم سرما ، ورود گاز به استان مازندران به شدت تحت تاثیر قرار گرفت ، اما تا کنون افت فشار گاز سبب نشد تا گاز خانگی ۵۹شهر و و ۲هزار ۶۰۰ روستای استان قطع شود.

وی در عین حال گفت که گاز خانگی شهرهای گلوگاه ، بهشهر ، آمل و بابل در معرض بیشتر قطع گاز قرار دارد.

وی با اظهار این که مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود، توضیح داد:جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

شناسایی ۲۴هزار مشترک گاز بد مصرف در مازندران

مایلی رستمی گفت: طبق پایش ۲۴هزار مشترک گاز بد مصرف شناسایی شد که که اخطار لازم نیز به این مشترکان داده شده است.

وی بر نظارت و پایش مصرف گاز در اماکن عمومی از جمله مساحد اشاره کرد و گفت: طبق اعلام اوقاف و امورخیریه مازندران متولیان مراکز مذهبی استان به منظور جلوگیری از قطع گاز خانگی با مدیریت مصرف گاز ،پای کار آمدند.

وی گفت:مراکز مذهبی ضمن تنظیم دمای سیستم گرمایشی و قرار دادن سیستم‎ های گرمایشی در زمان‌های غیر ضروری و بلااستفاده در حالت خاموش، آموزش اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی را در مراکز مذهبی فراگیر کنند تا بهره گیری همه مشترکان از گاز طبیعی به صورت ایمن و مستمر محقق شود/ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده