هشدار روسیه درباره فاجعه اجتماعی و اعتقادی در اوکراین-راهبرد معاصر

هشدار روسیه درباره فاجعه اجتماعی و اعتقادی در اوکراین

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت سیاست سرکوب اوکراین در جنگی که علیه کلیسای ارتدوکس راه انداخته، تجلی یافته است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 18
کد خبر: ۱۶۸۹۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، "واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تهدید‌ها علیه صلح و امنیت بین المللی گفت: روند شکل گیری نظام استبدادی در اوکراین اخیرا سرعت گرفته و مخالفان بازداشت می‌شوند و آزادی بیان محدود شده است. رژیم زلنسکی، مخالفان، خبرنگاران و احزاب را که خواهان برقراری روابط معمولی با روسیه هستند، تحت تعقیب قرار می‌دهد. سیاست سرکوب رژیم کی یف در جنگی که علیه کلیسای ارتدوکس راه انداخته، تجلی یافته است.

 

نبنزیا تصریح کرد: اوکراین در آستانه فاجعه دینی و اجتماعی قرار داده دارد و گزارش‌ها حاکی از قصد رژیم کی یف برای تخریب کلیسای ارتدوکس اوکراین است. مقامات اوکراین به حقوق اقلیت‌های ملی در این کشور احترام نمی‌گذارند. آن‌ها بر کلیسا‌ها سیطره یافته و آزادی عبادت در اوکراین را ممنوع کرده اند.

 

وی همچنین گفت: وضعیت کلیسای ارتدوکس در اوکراین حاکی است که رژیم خودکامه اوکراین در حال مجازات مردم است.

 

نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: تبعیض در قبال مسیحیان ارتدوکس در اوکراین نقض قانون بین الملل است.

 

این موضع گیری روسیه در حالی صورت می‌گیرد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، به تازگی فرمانی را درباره سلب تابعیت از ۱۳ کشیش اوکراینی امضا کرد و کی یف تدابیر خود را علیه کلیسای ارتدوکس شدت بخشیده است.

 

دیپلمات ارشد روسیه همچنین در نشست ویژه شورای امنیت در نیویورک گفت: رژیم اوکراین چندین اصل از قانون بین الملل را نقض کرده است. دیکتاتوری زلنسکی در جریان عملیات ویژه نظامی روسیه به سرعت شکل گرفته است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار