کشته شدن حدود ۳۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته-راهبرد معاصر

کشته شدن حدود ۳۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته

وزارت دفاع روسیه از عملیات تهاجمی در منطقه زاپروژیا، دونتسک و دیگر مناطق اوکراین طی شبانه روز گذشته خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 23
کد خبر: ۱۶۹۷۳۳

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای مهمترین تحولات درگیری‌ها در اوکراین را در روز ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) شرح و از کشته و زخمی شدن نزدیک به ۳۰۰ نظامی اوکراینی طی حملات ارتش روسیه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش این کشور عملیات تهاجمی را در منطقه زاپروژیا انجام داد و مواضع سودمندتری را در آنجا اشغال و طی این عملیات ۸۵ نظامی اوکراینی و ۶ قطعه تجهیزات را منهدم کرد.

 

وزارت دفاع روسیه گزارش داد: «ارتش و داوطلبان روسیه به واحد‌های دشمن در مناطق ۴ شهرک در جمهوری دموکراتیک دونتسک آسیب وارد کردند و بیش از ۸۰ نظامی اوکراینی را از بین بردند. در مسیر‌های کوپیانسکی و کراسنولیمانسکی، کی‌یف بیش از ۱۳۰ نفر را در یک روز از دست داد.»

 

منازل مسکونی جمعیت غیرنظامی «نوا کاخوفکا» در منطقه «خرسون» مورد گلوله‌باران نیرو‌های اوکراینی قرار گرفت و عملیات نجات در جریان است. بر اثر گلوله باران کاخوفکا یک زن جان باخت و یک زن دیگر مجروح شد.

 

رئیس دومای ایالتی ولودین گفت که عرضه سلاح‌های تهاجمی از سوی غرب به کی‌یف منجر به فاجعه جهانی و اقدامات تلافی‌جویانه فدراسیون روسیه با استفاده از سلاح‌های قوی‌تر خواهد شد.

 

طبق گزارش خبرگزاری ریانووستی «فیلیپو» رهبر جنبش فرانسوی «میهن پرستان» تقاضای تسلیحات زلنسکی از فرانسه را تمسخری شرم‌آور خواند و آرزو کرد که این «مضحکه» متوقف شود.

 

معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا با بیان این‌که مجموع کمک‌های نظامی ایتالیا به اوکراین حدود یک میلیارد یورو است، گفت: «این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.»

 

«جوزپ بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی به رسانه‌ها گفت که آلمان کشوری است که از بسیاری جهات به اتحادیه اروپا اجازه نمی‌دهد درباره تأمین تانک به اوکراین تصمیم بگیرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده