مداخله‌گری اسلوونی در امور داخلی ایران-راهبرد معاصر

مداخله‌گری اسلوونی در امور داخلی ایران

وزیر خارجه اسلوونی در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا ضمن حمایت از مردم اوکراین و فلسطینیان، به اظهار نظر درباره اغتشاشات در ایران پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 23
کد خبر: ۱۶۹۸۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، «تانجا فاجون» (​Tanja Fajon) وزیر خارجه اسلوونی در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل ضمن مداخله در امور داخلی ایران، حمایت خود را از اغتشاشات در ایران تکرار کرد.

 

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، او ضمن تاکید بر اینکه سلوونی آنچه در ایران رخ می‌دهد را رصد می‌کند در اظهاراتی مداخله جویانه در امور داخلی ایران نسبت به زندانیان اغتشاشگر ابراز نگرانی کرد.

 

او در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره انتظاراتش از این نشست اعلام کرد: امروز قصد داریم درباره اوکراین تبادل نظر کنیم. برای ما مهم است که با همکارانمان در اوکراین در خصوص وضعیت این کشور اقداماتی انجام دهیم.

 

فاجون مدعی شد: من می‌خواهم خشونت روسیه علیه مردم اوکراین را بار دیگر محکوم کنم. ما از کمک‌های نهاد‌های اروپایی برای اوکراین که حدود ۵۰۰ میلیون یورو است حمایت می‌کنیم. به نظر من بسیار مهم است که تا حد امکان از مردم اوکراین حمایت شود.
وی همچنین گفت: ما همچنین نشستی غیر رسمی با نخست وزیر فلسطین خواهیم داشت. اوضاع در فلسطین (اشغالی) بسیار نگران کننده است. ما شاهد کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان در این کشور هستیم و تنش‌ها در سرزمین‌های فلسطینی بالاست. ما قطعاً از حق ملت فلسطین حمایت می‌کنیم و به تشویق خود برای برگزاری انتخابات در این کشور ادامه می‌دهیم./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده