سفر دبیر کل ناتو به کره‌جنوبی و ژاپن در آینده نزدیک-راهبرد معاصر

سفر دبیر کل ناتو به کره‌جنوبی و ژاپن در آینده نزدیک

دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو قصد دارد هفته آینده به کره جنوبی و ژاپن سفر ‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 24
کد خبر: ۱۶۹۹۲۸

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه کره جنوبی و ائتلاف ناتو اعلام کردند، «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو روز های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده، ۲۹-۳۰ ژانویه (۹ و ۱۰ بهمن ۱۴۰۱) به سئول رفته و در آنجا با «پارک جین»، وزیر امور خارجه و «لی جونگ ساپ»، وزیر دفاع کره جنوبی و دیگر مقامات رده بالای دولت این کشور دیدار خواهد کرد.

 

دبیر کل ناتو در جریان این سفر در اندیشکده کره‌ای سخنرانی می‌کند و در یک مراسم قرار دادن حلقه گل در گورستان ملی سئول شرکت خواهد کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، این سفر در حالی قرار است انجام شود که دولت «یون سوک یول»، رئیس جمهور کره جنوبی «همکاری با ناتو را افزایش داده است.»

 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، شبه جزیره کره به دنبال موجی از پرتابهای موشکی کره شمالی از اواخر سال گذشته میلادی تا کنون شاهد افزایش تنشها‌ بوده است.

 

از طرف دیگر کره جنوبی و آمریکا تلاش داشته‌اند با اجرای مانورهای نظامی مشترک منظم روابط نظامی خود را تقویت کنند.

 

یون سوک یول ماه ژوئن گذشته با شرکت در اجلاس ائتلاف ناتو، تبدیل به اولین رهبر کره جنوبی که در این اجلاس شرکت کرده، شد.

 

چند روز قبل این رئیس‌ جمهور کره جنوبی در سفری که به امارات عربی متحده داشت لفاظی‌های را علیه ایران انجام داد و در اظهاراتی مداخله جویانه ایران را دشمن امارات خواند.

 

استولتنبرگ بعد از سفر به سئول، در تاریخ ۳۰ ژانویه و اول فوریه (۱۰ و ۱۱ بهمن)، در توکیو خواهد بود و با «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن و چند مقام رده بالای دیگر دولت او دیدار می‌کند. او در ژاپن نیز در دانشگاه کیو سخنرانی می‌کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده