حماقت اروپا علیه سپاه عامل وفاق ملی در ایران-راهبرد معاصر
داریوش سجادی، فعال سیاسی مقیم آمریکا در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

حماقت اروپا علیه سپاه عامل وفاق ملی در ایران

داریوش سجادی، فعال سیاسی مقیم آمریکا با بیان اینکه اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه را نمی‌توان خارج از مجموعه دسیسه‌های ۴۳ سال گذشته غرب نسبت به انقلاب اسلامی نگاه کرد، گفت: این همان اشتباهی است که رئیس‌جمهور سابق آمریکا مرتکب شده بود و توجه نداشت سپاه نزد قاطبه ایرانیان دارای محبوبیت و جایگاه والایی است. غربی‌ها اگر این بار نیز مرتکب اشتباه شوند و مجموعه سپاه را که در کانون باور مردم ایران جای دارد در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند، موجبات وفاق ملی ایرانیان فراهم خواهد شد.
داریوش سجادی؛ فعال سیاسی مقیم آمریکا
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 30
کد خبر: ۱۷۰۳۴۱

حماقت اروپا علیه سپاه عامل وفاق ملی در ایران

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ پارلمان اروپا بعد از مدت‌ها جنجال و هیاهو طرح قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست آنچه «سازمان‌ تروریستی» خوانده است، تصویب کرد؛ گرچه برای اجرایی شدن این مصوبه گذراندن مراحل دیگری در اتحادیه اروپا نیاز است و این اقدام را نمی‌توان نهایی دانست.


قرار دادن نهاد نظامی رسمی یک کشور عضو سازمان ملل متحد در فهرست سازمان‌ تروریستی، اقدامی ساده و معمولی نیست؛ به ویژه برای اروپا که در مقایسه با آمریکا و رژیم صهیونیستی معمولاً موضعی محافظه‌کار تر نسبت به جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است. لذا باید این سؤال را مطرح کرد، چرا اروپا چنین بی‌پروا و غیر مسئولانه دست به اقدام اخیر زد یا به عبارت دیگر، چه عواملی اروپا را قانع به اتخاذ این تصمیم خلاف عرف دیپلماتیک و حقوق بین‌الملل کرده است.

 
قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی به جز اینکه خباثت اروپا را بار دیگر اثبات کند، اثر قابل توجه دیگری نخواهد داشت و امثال این رفتارها پیش تر در اشکال مختلف وجود داشت. در عین حال این‌گونه رفتارها موجب دورتر شدن ایران از اروپا خواهد شد؛ اگر حتی موضع ایران در تغییر هندسه جهانی و شیفت هژمونی از غرب به شرق را نیز در نظر نگیریم، اروپا به طور روزافزونی اهمیت راهبردی خود را برای ایران از دست داده است.

ماحصل فتنه 88 با توجه به نقش محوری غربی‌ها در خط دهی اغتشاشات و مانور سیاسی-رسانه‌ای مبالغه آمیز چیزی جز انحراف و خدشه وارد کردن به افکار عمومی نسبت به انقلاب اسلامی نبود


داریوش سجادی، فعال سیاسی مقیم آمریکا درباره اقدام پارلمان اروپا در تلاش برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست موسوم به «سازمان های تروریستی» به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: اقدام پارلمان اروپا را نمی توان خارج از مجموعه اقدامات و دسیسه های ۴۳ سال گذشته غرب نسبت به انقلاب اسلامی نگاه کرد. در اغتشاشات سال ۱۳۸۸ که سران فتنه شائبه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کردند، از دلیل فتنه کشور بالغ بر هشت ماه درگیر ناآرامی و آشوب داخلی شد.


وی افزود: ماحصل فتنه با توجه به نقش محوری غربی‌ها در خط دهی اغتشاشات و مانور سیاسی-رسانه‌ای مبالغه آمیز چیزی جز انحراف و خدشه وارد کردن به افکار عمومی نسبت به انقلاب اسلامی نبود. آنها با توجه به پیشینه شهرآشوبی، در سال ۱۳۹۰ و بعد از فروکش کردن اغتشاشات توانستند به اجماع برای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد دست یابند. در واقع تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی مصوب آن سال مولود فتنه ۸۸ در کشور بود.


فعال سیاسی مقیم آمریکا عنوان کرد: غربی‌ها بار دیگر همان طراحی توطئه را در ماجرای فوت ناگهانی دختر کُرد تکرار کردند. بعد از آنکه عقبه آنها با ظرفیت رسانه های تحت امرشان همچون اینترنشنال در داخل کشور به بهانه فوت آن دختر آشوب به پا کردند و هرچند در تحقق اهداف خود ناکام ماندند، اما اقداماتشان پاس گلی به خارج از کشور بود تا اینکه پارلمان اروپا امروز در کنار دیگر غربی ها همچون ماجرای ۸۸ با مستمسک قرار دادن اخبار جعلی و نادرست از داخل ایران مترصد این هستند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند.


سجادی گفت: این همان اشتباهی است که پیش تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مرتکب شده بود توجه نداشت به اینکه سپاه نزد قاطبه ایرانیان دارای محبوبیت و جایگاه والایی است و نماد و مظهر ثبات، امنیت و مبارزه با تروریسم بین المللی به شمار می‌رود. ترامپ دچار اشتباه محاسباتی شد و سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند، ولی شاهد بودیم پیکر مطهر این شهید بزرگوار به محفل بزرگ همدلی و وفاق ملی و به نوعی همه پرسی ملی تبدیل شد، همه اقشار جامعه زیر پرچم ایشان جمع شدند و مردم در سوگ وی عزاداری کردند.


فعال سیاسی مقیم آمریکا تصریح کرد: غربی ها اگر این بار نیز مرتکب اشتباه شوند و مجموعه سپاه را که در کانون اعتماد، اعتقاد و باور مردم ایران جای دارد در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند، موجبات وفاق ملی و وحدت ایرانیان فراهم خواهد شد. حماقت اروپایی‌ها همان تعبیر امام امام صادق (ع) است که فرمودند: «الحمد لله الذی جعل أعدائنا من الحمقی»؛ یعنی، شکر خدایی را که دشمنان ما را از احمق ها قرار داد. این حماقت و اشتباه دشمنان البته فرصتی است که می‌توان به بهانه آن ملت ایران را بار دیگر زیر پرچم سپاه به وفاق ملی رساند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده