کابینه نتانیاهو صدای آمریکا را هم درآورد-راهبرد معاصر

کابینه نتانیاهو صدای آمریکا را هم درآورد

وزیر خارجه آمریکا نسبت به تصمیم جدید کابینه رژیم صهیونیستی برای ساختن شهرک‌های جدید در کرانه باختری هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 14
کد خبر: ۱۷۳۰۸۱

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که واشنگتن به شدت با اقدام کابینه رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن ۹ شهرک در کرانه باختری مخالف است.

 

به گزارش «الجزیره» «آنتونی بلینکن» در بیانیه خود از اقدام کابینه رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن ۹ شهرک در کرانه باختری و تلاش برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در این منطقه به شدت ابراز نگرانی و بر مخالفت آمریکا با این تصمیم تاکید کرده است.

 

این بیانیه افزوده که اقدامات یکجانبه موجب تشدید تنش و محدودشدن چشم‌انداز‌های راه حل دو کشوری بر اساس مذاکره می‌شود. در ادامه این بیانیه آمده: «همانند دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه سابق در آمریکا با این اقدامات یکجانبه به شدت مخالفیم».

 

پیش از این اتحادیه اروپا و شماری از کشور‌های عربی از جمله امارات و عربستان نیز این تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و غیر قابل قبول دانستند.

 

روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پس از اعلام قانونی دانستن ۹ شهرک در کرانه باختری گفت که به زودی ساختمان‌سازی‌های جدید در شهرک‌های کرانه باختری آغاز خواهد شد.

 

«بتسلئیل سموتریچ»، وزیر دارایی کابینه این رژیم نیز اعلام کرد که در این ساخت‌وساز جدید ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید ساخته خواهد شد. «ایتمار بن غفیر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نیز ضمن اعلام خوشحالی از مصوبه کابینه گفت که این تعداد کافی نیست و باید بیشتر شود.

 

شهرک‌های بی ضابطه مناطقی در کرانه باختری هستند که شهرک‌نشینان بدون اجازه و موافقت صهیونیست‌ها در آن‌ها ساخت‌وساز کرده و ساکن شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها در کرانه باختری ۷۷ شهرک بی ضابطه غیر قانونی وجود دارد که کابینه ۹ عدد از آن‌ها را به پیشنهاد بن غفیر قانونی دانسته است. شهرک سازی در قوانین بین‌المللی اقدامی غیر قانونی است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده