کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم-راهبرد معاصر

کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم

دبیر زنجیره های تولید مرغ کشور گفت: جوجه ریزی بهمن نوید بخش عرضه مکفی مرغ در ایام پایانی سال خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 16
کد خبر: ۱۷۳۴۴۱

به گزارش راهبرد معاصر رضا مبصری دبیر زنجیره‌های تولید مرغ کشور با اشاره به تکاپوی تولیدکنندگان برای تولید مرغ به مناسبت ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: تولیدکنندگان مرغ مطابق معمول، خودشان را برای بازار ایام عید آماده می‌کنند و معمولاً این آمادگی در صنعت مرغ با افزایش جوجه ریزی قابل مشاهده است.

او از جوجه ریزی بیش از ۱۱۳ میلیون قطعه در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای بهمن تاکنون ۹۳ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده و نوید بخش عرضه مکفی مرغ در ایام عید خواهد بود.

دبیر زنجیره‌های تولید مرغ کشور با بیان اینکه معمولاً تقاضا در ایام عید نوروز افزایش پیدا می‌کند، گفت: تولیدکنندگان که در یک بازار کاملاً رقابتی نسبت به عرضه تولیدات خود اقدام می‌کنند الان میزان تولیدات خود را بر اساس پیش بینی‌ها از تقاضا، تنظیم کردند.

مبصری ادامه داد: تولیدکنندگان صنف طیور به ویژه در پنج ماه گذشته زیان کردند و امیدوارند که در شب عید بتوانند زیان‌های خود را جبران کنند و البته این موضوع با همراهی مصرف کنندگان محقق خواهد شد.

او ایجاد یک تعادل بین قیمت مصوب پیشنهادی و قیمت بازار را پیش بینی کرد و گفت: اگرچه ما زیان گسترده مرغداران در ماه‌های گذشته را نخواهیم داشت، اما امکان جبران کامل این زیان‌ها نیز وجود ندارد.

دبیر زنجیره‌های تولید مرغ کشور می گوید: حدود قیمت مرغ با توجه به ابزارهای تنظیم بازار و مقدار عرضه از حدود ۶۳ هزار تومان، که قیمت مصوب است، فراتر نخواهد رفت و اطراف همان خواهد بود.

مبصری با بیان اینکه معمولاً تولید بیشتر، هزینه‌های ثابت واحدهای تولیدی را کاهش می‌دهد و قیمت‌ها را هم رقابت پذیرتر می‌کند گفت: متأسفانه قیمت تمام شده تولید مرغ طی شش ماه گذشته بالاتر از قیمت فروش بوده و مفهوم آن زیان کلی است یعنی هر چقدر بیشتر تولید شود زیان هم بیشتر می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار