اعتصاب در ۸ فرودگاه آلمان هزاران پرواز را مختل کرد-راهبرد معاصر

اعتصاب در ۸ فرودگاه آلمان هزاران پرواز را مختل کرد

اعتصاب کارکنان در هشت فرودگاه آلمان که در اعتراض به دستمزد پایین و تورم بالا انجام شده است، به لغو یا تاخیر در 2 هزار و 340 پرواز و سرگردانی 300 هزار مسافر منجر شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 17
کد خبر: ۱۷۳۴۷۹

به گزارش راهبرد معاصر،‌ پروازها در هشت فرودگاه آلمان، به ویژه فرودگاه‌های فرانکفورت و مونیخ، به دلیل اعتصاب کارکنان در چارچوب مذاکرات پرتنش بر سر دستمزدشان، متوقف شده است.

 

‌کارکنان فرودگاه‌های برمن، دورتموند، فرانکفورت، هامبورگ، هانوفر، مونیخ، اشتوتگارت و لایپزیگ از ساعت یک بامداد امروز جمعه تا یک بامداد روز شنبه به مدت ۲۴ ساعت در اعتصاب به سر می‌برند.

 

دیتر هولیک، سخنگوی شرکت بهره بردار فرودگاه فرانکفورت به نام فراپورت می‌گوید: در این فرودگاه‌ که بزرگ‌ترین فرودگاه آلمان است، وضعیت بسیار آرام است، تقریباً هیچ مسافری در سالن‌ها وجود ندارد؛ در حالی که انتظار می‌رفت فقط امروز جمعه حدود ۱۰ پرواز در این فرودگاه برمی‌خاست یا به زمین می‌نشست در مقایسه با هزاران پروازی که در روزهای عادی انجام می‌شود.

 

به گفته کورینا بورن، سخنگوی شرکت بهره بردار فرودگاه مونیخ، پروازها تا ساعت یک بامداد شنبه در این فردوگاه متوقف خواهد شد، به این معنی که بیش از ۷۰۰ نشست و برخاست هواپیماها تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفتند.

 

وی افزود: با این حال پروازهای پزشکی، فنی و اورژانسی کنفرانس امنیتی مونیخ که از امروزجمعه آغاز می‌شود، تحت تأثیر اعتصاب قرار نخواهند گرفت.

 

‌اعتصاب ۲۴ ساعته در هشت فرودگاه آلمان نزدیک به ۳۰۰ هزار مسافر را معطل کرده است کارکنان فرودگاه ها در این کشور بر خواسته‌های خود برای افزایش دستمزد پافشاری می‌کنند.

 

سخنگوی فرودگاه هامبورگ با بیان اینکه تعداد بسیار کمی از ۳۲ هزار مسافر در فرودگاه حضور داشتند، گفت: امروز صبح سالن‌ها خالی است.

 

اتحادیه کارگری بخش خدمات (وردی) روز چهارشنبه فراخوانی را برای اعتصابات سراسری در هفت فرودگاه آلمان به مدت ۲۴ ساعت صادر کرد.

 

شرکت فرابورت بهره بردار فرودگاه فرانکفورت هم در بیانیه ای اعلام کرد که روز جمعه ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ به دلیل اعتصابات اختلال زیادی در پروازها ایجاد خواهد شد.

 

اتحادیه وردی در حال حاضر نماینده کارگران بخش دولتی، کارکنان فرودگاه و پرسنل امنیت هوایی آلمان با دولت برلین به منظور درخواست دستمزد بهتر برای جبران کاهش قدرت خرید این قشر به دلیل تورم در این کشور است.

 

کریستین بیلی، نائب رئیس اتحادیه بیلی تاکید کرد: تورم، قیمت بالای انرژی و مواد غذایی بسیاری از کارگران را مجبور می‌کند در وضعیت بی ثباتی به سر برند.

 

این اتحادیه ماه گذشته اعتصاب مشابهی را در فرودگاه برلین ترتیب داد که منجر به لغو یا تاخیر حدود ۳۰۰ پرواز شد.

 

تورم بی سابقه‌ای که در ماه‌های اخیر در آلمان به ثبت رسیده است و در ماه اکتبر به ۱۰.۴ درصد رسیده است، مذاکرات دستمزد سالانه را در بخش‌های مختلف تحت فشار قرار داده و موجب ایجاد تنش شده که گاه به توقف کار و اعتصاب منجر می‌شود.

 

کارکنان پست در آلمان نیز در واکنش به درخواست اتحادیه «وردی» که خواهان افزایش ۱۵ درصدی دستمزدها هستند، از ابتدای سال جاری تاکنون چندین اعتصاب به راه انداخته اند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده