اعلام شرایط پخش موسیقی در مدارس-راهبرد معاصر

اعلام شرایط پخش موسیقی در مدارس

معاون وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط پخش موسیقی در مدارس و ساعات زنگ تفریح دانش‌آموزان توضیحاتی داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 20
کد خبر: ۱۷۳۸۱۰

به گزارش راهبرد معاصر اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز درباره برنامه‌های هفته امور تربیتی اظهار کرد: در مراسم ویژه این روز 300 نفر از افراد شاخص در حوزه تربیت برای حضور در مراسم امور تربیتی دعوت شده‌اند‌.

وی افزود: گروه‌های مردمی تربیت شناسایی شده و در هفته امور تربیتی با آنها نشست خواهیم داشت تا دستاورد و طرح‌های تربیتی خود را ارائه دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در هفته امور تربیتی، اداره امور مدرسه از جمله برگزاری صبحگاه، زنگ تفریح و اداره کلاس درس یک روز توسط دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

باقرزاده در ادامه درباره اخراج معلم قائمشهری عنوان کرد: این معلم اخراج نشده بود و این موضوع فضاسازی رسانه‌ای است؛چه کسی اعلام کرده بود که این معلم اخراج شده است.

وی درباره همخوانی سرودها در مدارس گفت: بخشی از این‌ها خوراک فرهنگی است که دانش‌آموز در فضای بیرون مدرسه کسب می‌کند و رویکرد این است زمینه علاقه به موسیقی و همخوانی را در برنامه‌های مناسب با اهداف تربیتی ترسیم کنیم و رویکرد درباره معلمان این است هر موسیقی محتوا و ساز دارد و باید متناسب با اهداف تربیتی انتخاب شود و صرفا نباید به علائق قشر نوجوان توجه داشته باشد؛ اگر یک موسیقی تعداد زیادی شنونده پیدا می‌کند، نمی‌توان آن را تایید کرد پس جنبه تربیتی والدین و معلمان چه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هیچ مخالفتی با همخوانی‌های مناسب نداریم اما فردی که آن را اجرا می‌کند و محتوای موسیقی نیز مهم است.

باقرزاده تصریح کرد: 50 درصد مربیان پرورشی بالای 20 سال سابقه دارند و مجوز جذب 11 هزار مربی پرورشی را از ریاست جمهوری دریافت کرده‌ایم.

وی درباره آسیب‌های اجتماعی متذکر شد: تربیت و زیست بوم جدید عنوان دومین نشست مرتبط با آسیب‌های اجتماعی است و دستاوردهای حاصل برای برنامه‌ریزی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده خواهد شد. در سال تحصیلی جاری، 20 هزار مدرسه و 6 میلیون دانش‌آموز از حیث آسیب‌های اجتماعی رصد خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: امور تربیتی در بخش ساختار، محتوا و نیروی انسانی نیازمند بازنگری است و تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت جنسی و اقتصادی بسیار مهم است و باید به آنها توجه شود.

وی ادامه داد: در بخش محتوا، کتاب تفکر و سبک زندگی و سواد رسانه‌ای و آمادگی دفاعی را داریم اما محتوای غیرمستقیم در اردوها و برنامه‌های غیردرسی است. در بحث توانمندسازی نیروهای انسانی 6 هزار مربی در دوره‌های حضوری شرکت کرده‌اند و طی 4 سال آینده باید به استاندارد هر مدرسه یک مربی تربیتی دست یابیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش تسنیم درباره پخش آهنگ به ویژه در دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان در ساعات زنگ تفریح و شکل دادن به ذائقه دانش‌آموزان متذکر شد: این اقدامات در استان‌ها انجام و به سلائق مختلف توجه و پشتیبانی انجام شده است اما نسبت به محتوای موسیقی و فرد اجراکننده حساس هستیم اما محدودیتی برای اجرای برنامه‌ها در مدارس نداریم همچنین در صفحه اول شاد، گنجینه سرود دانش‌ آموزی لحاظ شده است و همه مدارس و دانش‌آموزان کشور می‌توانند از آن استفاده کند.

باقرزاده در پاسخ به پرسش تسنیم درباره توجه به نظرات طیف‌های مختلف دانش‌آموزان و پس از آن برنامه‌ریزی تربیتی متذکر شد: شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش موظف شده است در تمام سفرها یکی از نشست‌های خود را با طیف‌های مختلف دانش‌آموزان برگزار کند و در یکی از سفرها، دیداری با گروه‌های مختلف دانش‌آموزان داشتم و به آنها قول دادم تا نماینده‌شان را به شورای معاونان وزارتخانه بیاورم و این اتفاق افتد و در شورای معاونان، نکات خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: این نکته قابل توجه است که هنوز فرصت‌های زیاد و متنوعی را برای حضور دانش‌آموزان مختلف در برنامه‌های مشارکتی فراهم نکرده‌ایم و در سازمان دانش‌آموزی 3 میلیون دانش‌آموز در گروه‌های مختلف در سامانه نورینو در 9 سرفصل ثبت‌نام کرده‌اند و باید جمعیت بیشتری از دانش‌آموزان را تحت پوشش ببریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هیچ کدام از اردوگاه‌های آموزش و پرورش در حوزه مولدسازی و فروش قرار نگرفته است./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده