کنعانی: انتقال شبکه اینترنشنال از انگلیس به آمریکا تقسیم کار میان سرویس‌های اطلاعاتی چند کشور است-راهبرد معاصر

کنعانی: انتقال شبکه اینترنشنال از انگلیس به آمریکا تقسیم کار میان سرویس‌های اطلاعاتی چند کشور است

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص انتقال شبکه اینترنشنال از انگلیس به آمریکا گفت: «ماجرای مطرح شده در خصوص انتقال این شبکه از انگلیس به آمریکا، یک خیمه شب بازی و اقدام نمایشی جدید و تقسیم کار میان سرویس‌های اطلاعاتی چند کشور است.»
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 21
کد خبر: ۱۷۳۹۲۴

به گزارش راهبرد معاصر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت شبکه اینترنشنال علیه ایران و انتقال این شبکه تروریستی به واشنگتن گفت: تحولات مرتبط با شبه رسانه تروریستی اینترنشنال نشان می‌دهد این شبکه توسط سرویس‌های اطلاعاتی چند کشور مشخص از جمله انگلیس حمایت و مدیریت می‌شود.

 

وی در خصوص کارکرد این شبه رسانه گفت: کارکرد و عملکرد این شبه رسانه نیز حکایت از ایفای نقش آن به عنوان بازوی عملیاتی و حتی آموزشی برای تحریک و دامن زدن به اغتشاش و ناامنی و اقدامات ضد امنیتی در ایران و تریبون دادن به عناصر شناخته شده گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب بوده است و به همین دلیل و بر اساس مصادیق و اسناد متقن، این شبه رسانه در ردیف یک موجودیت تروریستی قرار گرفته است.

 

سخنگوی وزارت خارجه درباره انتقال این شبکه به آمریکا تاکید کرد: ماجرای مطرح شده در خصوص انتقال این شبکه از انگلیس به آمریکا، یک خیمه شب بازی و اقدام نمایشی جدید و تقسیم کار میان سرویس‌های اطلاعاتی چند کشور است.

 

وی ادامه داد: از نظر ما حتی در صورت انتقال این شبکه از لندن به آمریکا، چیزی از مسئولیت دولت‌های حامی و میزبان این شبه رسانه به خصوص دولت انگلیس در ارتباط با فعالیت‌های تروریستی، تجزیه طلبانه و ضد ایرانی آن کاسته نمی‌شود.

 

کنعانی با اشاره به نقش شبکه اینترنشنال در اغتشاشات اخیر ایران گفت: بویژه نقش آتش افروزانه این شبه رسانه در اغتشاشات ماه‌های اخیر علیه مردم ایران، اقدامات مجرمانه شناخته شده‌ای است که موجب مسئولیت حقوقی، قانونی و بین‌المللی برای آن و میزبان و حامیان پیدا و پنهان آن شده و جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را تحت پیگرد حقوقی و قانونی قرار داده و استمرار خواهد داد.

 

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: به دولت ایالات متحده آمریکا موکدا توصیه می‌کنیم که متوجه کلیه مسئولیتهای حقوقی- بین‌المللی خود در میزبانی از یک شبه رسانه خشونت طلب و تروریستی باشد. بدون تردید جمهوری اسلامی ایران تمامی حقوق خود را برای پیگیری‌های آتی محفوظ می‌داند و اقدامات مقتضی را معمول خواهد داشت.

 

شبکه تروریستی اینترنشنال که مرکز فعالیت آن در لندن است شرایط جدیدی را تجربه می‌کند؛ کارکنان این شبکه بعد از تحولات اخیر و توقف حمایت‌های مالی، سیاسی و معنوی از سوی شبکه پشتیبان با مشکلات جدیدی مواجه شده‌اند.

 

شبکه اینترنشنال گفته است که می‌خواهد برای ادامه فعالیت بولتن خبری خود را به واشنگتن منتقل کند و برخی دیگر پیشنهاد ریاض را به آنها داده‌ و گفته‌اند ممکن است سرنوشت لندن در واشنگتن برای‌شان تکرار شود چون تاریخ مصرف این شبکه حداقل 2 ماه است که منقضی شده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار