امیرعبداللهیان از سفر هیأت آژانس به ایران خبر داد-راهبرد معاصر

امیرعبداللهیان از سفر هیأت آژانس به ایران خبر داد

وزیر امور خارجه از سفر هیأت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در روزهای آینده خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 22
کد خبر: ۱۷۴۱۱۳

به گزارش راهبرد معاصر،‌ حسین امیرعبداللهیان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک با فؤاد حسین همتای عراقی گفت: جمهوری اسلامی ایران از عراق قوی و مستقل همواره حمایت کرده است.

 

امیرعبداللهیان همچنین از سفر هیأت آژانس به تهران خبر داد و گفت: در چارچوب جمع‌بندی مذاکرات مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمیدر زوهای آینده به تهران سفر خواهند کرد.

 

امیرعبداللهیان افزود: امیدواریم آقای گروسی با دیدگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل این موضوع با همکارانم در سازمان انرژی اتمی به جمعبندی و توافق برسند.

 

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال دستیابی به بمب اتمی نبوده است.

 

به گزارش فارس، وزیر خارجه ضمن ادای احترام ‌به روح بلند شهید ابومهدی المهندس و شهید حاج قاسم سلیمانی که در حادثه تروریستی آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند، اظهار داشت: ما در خصوص نهایی کردن هر چه سریع‌تر پرونده‌های حقوقی و بین‌المللی این جنایت به شکل مشترک گفت‌وگو و بر اهمیت آن تأکید کردیم.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از عراق متحد، آباد، قوی و مستقل همواره حمایت کرده است و ما همواره حمایت خود را از تصمیم دولت عراق و تصمیم ملت عراق برای تعیین سرنوشت خود اعلام کرده‌ایم.

 

وی همچنین عنوان کرد: در گفت‌وگوهای دوجانبه تأکید کردم که مشترکات دو ملت آنقدر زیاد است که می‌توان گفت در سایه روابط راهبردی و ممتاز موجود، در واقع ما یک ملت واحد هستیم در دو جغرافیای مستقل.

 

وزیر خارجه ادامه داد: از نقش مثبت و سازنده عراق در تحولات منطقه‌ای همواره استقبال کرده‌ایم. ما از سیاست عراق در جهت گشایش و توسعه مناسبات با کشورهای منطقه، عربی و جهان اسلام استقبال کرده‌ایم و با نگاه مثبت به این مسئله مهم توجه داریم./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده