پوتین: تنها هدف غرب نابودی روسیه است-راهبرد معاصر

پوتین: تنها هدف غرب نابودی روسیه است

رئیس‌جمهور روسیه گفت غرب می‌خواهد روسیه را نابود و به بخش‌های کوچک تجزیه کند تا بر آن‌ها مسلط شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 26
کد خبر: ۱۷۴۵۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت غرب می‌خواهد روسیه را نابود و به بخش‌های کوچک تجزیه کند تا بر آن‌ها مسلط شود. به گفته پوتین، غرب فقط می‌تواند روسیه را در «خانواده ملل متمدن» در حالت تجزیه شده بپذیرد.

 

وی اظهار داشت تامین تسلیحات از سوی ناتو برای اوکراین مشارکت در درگیری است زیرا غرب پولی برای این تسلیحات دریافت نمی‌کند. پیروان آمریکا به جنگ علیه فدراسیون روسیه پیوسته‌اند اما از نیات خودخواهانه واشنگتن آگاه هستند.

 

او در بخش دیگری از سخنانش گفت که روسیه نمی‌تواند توانایی‌های هسته‌ای کل ناتو را در شرایطی که این ائتلاف می‌خواهد آن را شکست دهد، نادیده بگیرد. فدراسیون روسیه مجبور است به بحث درباره مسئله پتانسیل هسته‌ای بریتانیا و فرانسه بازگردد، زیرا ناتو نشان داده که یک بلوک نظامی است نه سیاسی.

 

رئیس‌جمهور روسیه در اشاره به توافق سه‌جانبه آکوس بین آمریکا، انگلیس و استرالیا افزود: فرانسه در موضوع لغو سفارش زیردریایی برای استرالیا از سوی آمریکایی‌ها تحقیر شد اما هیچ اقدامی علیه آن انجام نداد.

 

ولادیمیر پوتین در بخش پایانی سخنانش گفت: روسیه از نظر حقوقی وارث اتحاد جماهیر شوروی است اما پتانسیل متفاوتی دارد. جهان باید تغییر کند اما مسکو مخالف این است که دنیای جدید فقط به نفع یک کشور، آمریکا ساخته شود.

 

وی افزود: و در پایان، چنین موضعی، مبارزه برای یک جهان چند قطبی، برای احترام به همه در عرصه بین‌المللی، برای در نظر گرفتن منافع همه، شک ندارم که پیروز خواهد شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده