متخلفان در نیروی دریایی آمریکا به حبس بدون غذا محکوم می­شوند-راهبرد معاصر

متخلفان در نیروی دریایی آمریکا به حبس بدون غذا محکوم می­شوند

رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد به تنبیه مرسوم در نیروی دریایی این کشور که طبق آن نظامیان متخلف ۳ روز بدون غذا و فقط با آب و نان حبس می‌شوند، پایان دهد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 30
کد خبر: ۱۷۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ وب‌سایت آمریکایی در گزارشی به یک روش مرسوم در نیروی دریایی آمریکا برای تنبیه نظامیان متخلف پرداخته و از تصمیم برای لغو آن خبر داده است.


پایگاه «استارز اند استریپس» نوشته این مجازات که طبق آن ملوان‌ها برای تنبیه به مدت ۳ روز فقط با نان و آب حبس می‌شدند قرار است از روز سه‌شنبه به عنوان بخشی از تغییرات گسترده در قانون موسوم به «مقررات‌ یکنواخت عدالت نظامی» حذف شود. «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا این لایحه را اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی امضا و آن را به قانون تبدیل کرد. ترامپ، چند ماه پیش دستور اصلاح بخش‌هایی از این آن را صادر کرده است.


«حبس با آب و غذا» نوعی مجازات غیرقضایی است که فرماندهان کشتی‌ها می‌توانند از آن برای تنبیه ملوان‌هایی که مرتکب خلاف‌‌هایی مانند غیبت غیرموجه، عدم اطاعت از مافوق و گستاخی‌های جنسی می‌شوند استفاده کنند.


نظامیان آمریکایی در گفت‌وگو با «استارز اند استریپس» گفته‌اند از حذف این روش حمایت می‌کنند. «دان اینبادی»، افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا گفت: «من یکبار از این تنبیه استفاده کردم ولی وقتش است که دیگر آن را کنار بگذاریم.»


این مجازات اولین بار از سال ۱۸۵۵ به جای شلاق زدن به کار گرفته شد. هنوز مشخص نیست نیروی دریایی آمریکا جای حبس با نان و غذا را با چه تنبیه دیگری جایگزین خواهد کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده