سرمایه گذاری میلیارد دلاری شرکت چینی در پاکستان-راهبرد معاصر

سرمایه گذاری میلیارد دلاری شرکت چینی در پاکستان

یک شرکت چینی برای ایجاد شبکه فیبر نوری در زمینی به وسعت ۱۰۰ هزار کیلومتر در پاکستان اعلام آمادگی کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 16
کد خبر: ۱۷۶۹۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، یک شرکت چینی سرمایه گذاری با نام (Sun Walk Group) بر سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در بخش مخابراتی برای ایجاد شبکه فیبر نوری در زمینی به وسعت ۱۰۰ هزار کیلومتر در پاکستان اعلام آمادگی کرده است.

 

براساس این گزارش، سید امین الحق، وزیر فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان با یک هیئت عالیرتبه از گروه سان واک به ریاست زینگ وانگ دیدار کرد و مسائل مختلفی همچون سرمایه گذاری در زیرساخت‌های مخابراتی، کابل فیبرنوری و کابل کشی مورد بررسی قرار گرفت.

 

وزیر فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان در این دیدار به هیئت چینی درباره برطرف کردن سریع همه موانع بر سر راه پروژه اطمینان داد.

 

شرکت سان واک یک شرکت مخابراتی چند ملیتی چینی است که چندین پروژه زیرساخت مخابراتی و ارتباطی را در چین توسعه داده و مجوز ارائه زیرساخت‌های مخابراتی در پاکستان را دریافت کرده است.

 

اگرچه پکن مدت‌هاست ناخرسندی خود را از نبود امنیت برای کارگران چینی در پاکستان ابراز کرده، ولی مشارکت اقتصادی خود در پاکستان را کاهش نداده است. چین حتی پس از حملات گروه‌های شبه‌نظامی به کسب و کارها و اتباع چینی، کارمندان خود را که در پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک مختلف در پاکستان نقش دارند، فرا نخوانده است ./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده