همکاری ایران و عراق در تولید مشترک فرهنگی-راهبرد معاصر

همکاری ایران و عراق در تولید مشترک فرهنگی

وزیر فرهنگ و گردشگری عراق به استقبال مردم عراق از سریال‌هاى ایرانى اشاره کرد و همکاری دو کشور در فیلمسازی و سریال‌سازی را شایسته توجه دانست.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 18
کد خبر: ۱۷۷۰۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد به همراه با حجت الاسلام و المسلمین اباذری رایزن فرهنگی کشومان با احمد البدرانی وزیر فرهنگ گردشگری و آثار باستانی کشور عراق دیدار کرد.


در این دیدار، سفیر کشورمان به پیوند‌های فرهنگی و تمدنی دو کشور اشاره و بیان کرد: دو کشور ایران و عراق دارای ریشه‌های مشترک تمدنی و فرهنگی و مذهبی متعددی هستند و مرز‌های همسایگی گسترده باعث ایجاد ارتباطی عمیق بین دو ملت شده است.


آل صادق با تأکید بر لزوم همکاری هر چه بیشتر بین دو کشور و فعال سازی یادداشت تفاهم بین دو کشور در زمینه امور فرهنگی گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه تولید آثار فرهنگی همچون فیلم‌های سینمایی و سریال با همدیگر همکاری‌های فراوانی داشته باشند و پیشنهاد داد با تولید آثاری از قبیل فیلم سینمایی، سریال و مستند، مبارزات دو ملت علیه داعش ثبت شود تا از تحریف آن توسط دیگران ممانعت شود.


او با اشاره به فعالیت‌های گسترده در حوزه زیارت و توریسم درمانی، بر فعال سازی گردشگری تاریخی و طبیعی نیز تأکید کرد.

 

احمد البدرانیف وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق هم، به استقبال مردم عراق از سریال‌هاى ایرانى اشاره کرد و همکاری دو کشور در زمینه فیلم‌سازی و سریال‌سازی را شایسته توجه دانست.


وزیر فرهنگ عراق با بیان این که آثار باستانی در ایران و عراق بسیار ارزنده هستند بر لزوم صیانت مشترک از آثار باستانی دو کشور تأکیدکرد و گفت: دو کشور باید نسبت به حفظ آثار و منع قاچاق آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

در پایان، سفیر جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های وزارت فرهنگ عراق در راستای مرمت طاق کسری تشکر کرد و جویای روند اقدامات مربوط به این اثر تاریخی و تمدنی ایرانی شد و همچنین، لزوم توجه به آثار باستانی و فعالیت‌های پژوهشی مشترک در این حوزه را گوشزد کرد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده