ورود ۱۰ میلیون زائر به مشهد تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲-راهبرد معاصر

ورود ۱۰ میلیون زائر به مشهد تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر ورودی به استان داشتیم که در نهایت به مشهد و زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شدند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 03
کد خبر: ۱۷۸۱۸۰

به گزارش راهبرد معاصر از مشهد مقدس به نقل از پایگاه خبری استا‌‌نداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، در نشست پایانی قرارگاه مرکزی زائران نوروزی که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته 499 هزار و 151 نفر ورودی به استان داشتیم و در مجموع 133 هزار و 161 نفر از ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری استفاده کردند. در اسکان مدارس نیز نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشتیم.

وی بیان کرد: از 15 اسفند تا روز گذشته 10 میلیون و 207 هزار و 292 نفر ورودی به استان داشتیم که در نهایت به مشهد و زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شدند. این رقم در سال گذشته از 10 اسفند تا 15 فروردین 8 میلیون و 564 هزار و 833 زائر بوده است. 14میلیون و 352 هزار و 94 نفر نیز به استان وارد شدند.

گنابادی‌نژاد گفت: کمترین جابه‌جایی با حمل‌ونقل هوایی به میزان 3 درصد بوده است. حمل‌ونقل ریلی 5 درصد، جاده‌ای عمومی 6 درصدو جاده‌ای شخصی 86 درصد بوده است. در حوزه سفرهای جاده‌ای عمومی 44 هزار و 823 سفر، در حوزه وسایل نقلیه شخصی 2میلیون و 297 هزار و 298 سفر، در حوزه ریلی 1140 رام قطار و تردد و در حوزه هوایی نیز 2094 حمل‌ونقل هوایی بوده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: بیشترین ورودی‌های این ایام مربوط به ترددهای مسیر شمال استان است. همچنین توانستیم دوره خوبی را در میزبانی زائران پشت سر بگذاریم. هنوز در حوزه اطلاع‌رسانی مشکلاتی داریم و نیازمند حضور رسانه ملی در این زمینه هستیم. در خدمات جاده‌ای اشکالات ما واضح است، باید در حوزه سرمایه‌گذاری، نظارت واستانداردهای خدمت برای زائران اقداماتی انجام دهیم./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار