آمریکا:روسیه خبرنگار وال استریت ژورنال را «اشتباها» بازداشت کرده است-راهبرد معاصر

آمریکا:روسیه خبرنگار وال استریت ژورنال را «اشتباها» بازداشت کرده است

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال توسط روسیه را «شخصا» اشتباه می‌داند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 05
کد خبر: ۱۷۸۵۶۹

به گزارش راهبرد معاصر بلینکن در یک کنفرانس خبری در بروکسل در خصوص وضعیت ایوان گرشکویچ، خبرنگار بازداشت شده در روسیه گفت که واشنگتن در حال کار بر روی این است تا مشخص کند آیا بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال توسط روسیه «اشتباه» بوده یا خیر اما شخصا معتقد است این بازداشت به اشتباه صورت گرفته است.

به گزارش رویترز، او در این خصوص گفت: «این چیزی است که ما در حال بررسی آن هستیم و من اجازه می‌دهم که این روند اجرا شود ... به نظر خودم، شکی نیست که او به اشتباه توسط روسیه بازداشت شده باشد و این دقیقاً همان چیزی است که در تماس تلفنی به لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفتم».

اظهارات بلینکن در مقر ناتو در بروکسل تنها چند روز پس از آن بیان می‌شود که او مستقیماً از سرگئی لاوروف، همتای روسی خود خواست فورا گرشکویچ و همچنین یک آمریکایی زندانی دیگر به نام «پل ویلان» را آزاد کند. این اولین بار پس از آغاز جنگ اوکراین است که بلینکن با همتای روس خود تلفنی صحبت می‌کند.

سرویس امنیت فدرال دولت روسیه می‌گوید این روزنامه نگار را در حالی دستگیر کرده که «در تلاش برای به دست آوردن اطلاعات سری» در مورد فعالیت‌های یکی از «شرکت‌های نظامی-صنعتی روسیه» بوده است. وال استریت ژورنال این گفته را رد کرده و جو بایدن نیز خواستار آزادی او شده است.

بلینکن: به حمایت نظامی از اوکراین ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد واشنگتن ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای هزینه‌های دفاعی در ناتو سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا با «چالش»‌هایی که با آن‌ها رو به رو است، همگام باشد. او تاکید کرد آمریکا به ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد و تمرکز آن بر فراهم کردن همه چیز‌های لازم برای اوکراین است تا سرزمین‌های خود را پس بگیرد.

گفتنی است، از زمان آغاز جنگ، دولت بایدن و کنگره آمریکا بیش از ۷۵ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده‌اند که شامل کمک‌های بشردوستانه، مالی و نظامی بوده است. در ماه‌های اخیر، برخی گروه‌ها و همچنین مقامات با تصمیماتی از این دست مخالفت کرده‌اند. مارجری تیلور، عضو کنگره آمریکا به تازگی با انتقاد از تداوم کمک‌های چند ده میلیارد دلاری کشورش به اوکراین گفت که اوکراین که ایالت پنجاه و یکم آمریکا نیست و کشورش خود درگیر بدهی ۳۱ تریلیون دلاری است./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده