مخالفت مقامات برلین با برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی-راهبرد معاصر

مخالفت مقامات برلین با برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی

مقامات شهر «برلین» روز شنبه در هماهنگی با رژیم موقت صهیونیستی از برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در پایتخت آلمان با بهانه‌های واهی خودداری کردند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 15
کد خبر: ۱۷۹۷۸۳

به گزارش راهبرد معاصر روزنامه «جروزالم پست» روز شنبه نوشت که مقامات شهر برلین برگزاری تظاهرات در روز‌های شنبه و یکشنبه را توسط سازمان غیردولتی «سامدون» علیه رژیم صهیونیستی ممنوع اعلام کرده است.

برلین این گروه را تروریستی اعلام کرده است. یک مقام پلیس برلین در این زمینه گفت: «بر اساس پیش بینی باید با اعمال خشونت آمیز اضافی مقابله کنیم.»

این در حالی است که روز جمعه حدود ۵۰۰ آلمانی که بیشتر آنها مسلمان بودند، در دو محله دربرلین با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» راهپیمایی کردند.

روز قدس در بسیاری از شهرهای جهان برگزار شد و مردم انزجار خود را از رژیم موقت صهیونیستی نشان دادند(جزئیات بیشتر).

در تحولی دیگر، پلیس رژیم صهیونیستی صبح شنبه، از ورود مسیحیان به کلیسای «رستاخیز» در قدس اشغالی برای برگزاری جشن «شنبه مقدس» ممانعت به عمل آورد.

 

 

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی با شناسایی مسیحیان از ورود آن‌ها به محله قدیمی قدس اشغالی ممانعت به عمل آورده و مسیحیان ساکن در نوار غزه را به‌کلی از ورود به قدس منع کرده است. کلیساهای موجود در قدس اشغالی اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی بدون ارائه دلایل قانع‌کننده و موجه ورود به کلیسای رستاخیز را محدود کرده‌اند. در این بیانیه تاکید شد که مسیحیان مراسم شنبه مقدس را طبق روال گذشته برگزار خواهند کرد.

کمیته عالی پیگیری امور کلیساهای فلسطین نیز در بیانیه‌ای خواستار حضور گسترده مسیحیان در مراسم شنبه مقدس شد؛ مراسمی که از هزاران سال پیش همچنان برگزار می‌شود./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده