سیل تسلیحات دانمارک در مسیر اوکراین-راهبرد معاصر

سیل تسلیحات دانمارک در مسیر اوکراین

سفیر روسیه در دانمارک می‌گوید که مقامات این کشور در تامین مداوم تسلیحات جدید برای اوکراین، هیچ خط قرمزی نمی‌شناسند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 17
کد خبر: ۱۸۰۱۰۷

به گزارش راهبرد معاصر، ولادیمیر باربین، سفیر روسیه در دانمارک در گفت‌وگو با نشریه «ایزوستیا» روسیه با اشاره بر این باور است که کشور دانمارک در تامین سلاح برای اوکراین از هیچ خط قرمزی پیروی نکرده و به بهای تشدید تنش، نمی‌اندیشد.

 

باربین گفت: کپنهاگ قاطعانه باور دارد که غرب قادر است در اوکراین به روسیه شکستی نظامی تحمیل کند. دانمارک به سرنوشت اوکراین و سایر کشورها در صورت تشدید تنش و جنگ فکر نمی‌کند.

 

وی افزود: و کپنهاگ بر پایه چنین باوری، در حال حاضر هیچ خط قرمز یا ممنوعیتی برای انتقال سلاح جدید به اوکراین برای خود قائل نیست.

 

وی همچنین یادآور شد که به‌تازگی صندوق ویژه‌ای به ارزش یک میلیارد دلار برای افزاش کمک نظامی به کی‌یف، در دانمارک ایجاد شده است.

 

به گفته باربین، دانمارک تاکنون تسلیحاتی به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار شامل سامانه‌های ضدناو، ضدتانک و پدافند، خمپاره‌انداز، زره‌پوش، پهپاد و سایر مهمات به اوکراین ارسال کرده است.

 

وی تاکید کرد: قرار است ۱۹ واحد توپخانه خودکِششی «سزار» در ماه مه و چند دستگاه تانک لئوپارد۱ در تابستان به اوکراین ارسال شود. همچنین امکان تامین جنگنده اف۱۶ نیز در حال بررسی است و تعلیم‌دهندگان دانمارکی در حال آموزش سربازان اوکراینی هستند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار