افزایش ۴۸ درصدی ورودی بیمارستان‌ها در ایام نوروز-راهبرد معاصر

افزایش ۴۸ درصدی ورودی بیمارستان‌ها در ایام نوروز

رئیس سازمان اورژانس کشور خدمات وزارت بهداشت در ایام نوروز را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 18
کد خبر: ۱۸۰۲۶۲

به گزارش راهبرد معاصر، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در مراسم تقدیر از خادمان سلامت عنوان کرد: وزارت بهداشت در کنار سایر سازمانهای امدادی با تمام قوا در همه عرصه‌ها از ۲۴ اسفند کار را آغاز کرد و تا ۱۴ فروردین در جاده و بیمارستان خدمات ارزشمندی داشته است و آمارها نشان از افزایش ارائه خدمات دارد.

 

وی گفت: ما شاهد افزایش ۴۸ درصدی ورودی به بیمارستان‌ها در ایام نوروز بودیم و بیش از ۴ میلیون نفر مراجعه داشتند. عمل های جراحی غیر اورژانسی نیز در ایام تعطیلات تعطیل نشد، در ایام تعطیل ۴۷ پیوند عضو در بیمارستان‌های ما انجام شده است.

 

میعادفر گفت: در حوزه بهداشت و بیماری ها حدود ۴۰۰ هزار مورد مراقبت بهداشتی از مرزها داشتند و بیش از ۸ مورد تست کرونا انجام شد.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۸۷۰۰ مورد بازدید و ۴۰ هزار دز واکسن هاری تزریق شده است و بیش از ۲۸ هزار نمونه برداری بیماریهای مختلف انجام شده است، در حوزه محیط کار بیش از یک میلیون بازدید انجام شد و ۲۰ هزار مورد به قوه قضاییه معرفی شد و ۷۰۰ تن مواد غذایی فاسد معدوم شد.

 

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بیش از ۱۷ هزار بازدید از مهمانسرا و هتل انجام شد ، در اورژانس پیش بیمارستانی سیصد هزار ماموریت انجام شد و ۱۰ درصد در حوزه مأموریت ترافیکی افزایش داشتیم و ۴۲ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند همچنین به مسافران خارجی بیش از ۴۰۰۰ خدمت انجام شد.

 

وی ادامه داد: خدمت رسانی به اردوهای راهیان نور نیز از اقدامات خوب وزارت بهداشت در ایام نوروز است. بیشترین حوادث ترافیکی در تهران اصفهان، خراسان رضوی و فارس بوده است و در بحث حوادث ویژه، در استان شرقی کشور در یک مورد ۱۲ فونیدو در موارد دیگر ۵ الی ۳ فوتی داشتیم.

 

به گفته رییس سازمان اورژانس کشور ، سازمان انتقال خون نزدیک به ۹۶ هزار کیسه خون به بیمارستان‌ها توزیع کرد، در حوادث جوی ۴ مورد فوتی داشتیم. ریزش سنگ در جاده‌های شمالی کشور را شاهد بودیم که سه نفر در این حوادث فوت شدند.

 

میعادفر گفت: همکاران ما در ۶ تیم عملیاتی از دانشگاههای علوم پزشکی بازدید کردند.

 

وی با بیان اینکه امسال در ایام اربعین مرزهای هشتگانه را خواهیم داشت گفت: تلاش می‌کنیم همانند سال‌های گذشته خدمات خوبی به زائران اباعبدلله (ع) ارائه دهیم./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار