شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی خودرو تغییر کرد-راهبرد معاصر

شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی خودرو تغییر کرد

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه‌ای به خودروسازان بر اصلاح شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی تأکید کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 19
کد خبر: ۱۸۰۴۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، حسین فرهیدزاده با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های خودروساز اعلام کرد که با عنایت به تصمیمات متخذه به‌منظور ساماندهی بازار خودرو و ایجاد محدودیت برای اشخاصی که با هدف سفته‌بازی اقدام به خرید خودرو و دپوی آن برای فروش با قیمت‌های بالاتر می‌‌نمایند و‌ با توجه به اختلاف فاحش قیمت رسمی فروش خودروهای سواری تحویلی شرکت‌های خودروساز با نرخ حاشیه بازار متأثر از تشدید فضای واسطه‌گری برخی از افراد سودجو و تأثیر قابل توجه آن در نابسامانی و التهاب بازار خودرو و در نهایت اجحاف در حق مصرف‌کنندگان واقعی ناشی از بازارسازی کاذب و رشد روزافزون قیمت‌ها و برای جلوگیری از انباشت و احتکار خودرو صفرکیلومتر تا اطلاع ثانوی بخشنامه شماره 370/401/38323 مورخه 22 آذر 1401 این سازمان پیوست با موضوع فعال‌سازی گارانتی خودرو لغو می‌شود و شرایط سرویس اولیه خودرو در دوره گارانتی تغییر می‌کند.


بر این اساس در صورتی که مصرف‌کننده‌ای به نمایندگی‌های شرکت مراجعه کند و مالکیت خودروی مذکور از زمان تحویل خودرو از کارخانه تغییر نیافته باشد، اعمال محدودیت حداکثر ظرف مدت 5 ماه از تاریخ تحویل و با حداقل 1000 کیلومتر کارکرد خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی شرکت‌های خودروساز ضروری نیست و شرط مذکور تنها در ارتباط با خودروهایی اجرایی خواهد شد که مالکیت خودرو از زمان تحویل خودرو تا زمان اولین مراجعه به نمایندگی جهت سرویس تغییر یافته باشد.


فرهیدزاده از شرکت‌های خودروسازی خواسته است که دستور دهند در اسرع وقت ضمن اطلاع‌رسانی شفاف و گسترده به مشتریان و نمایندگی‌های سراسر کشور در چارچوب آیین‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، سازوکار اجرایی لازم در این خصوص تدوین و موضوع در اطلاعیه‌های فروش و قراردادهای تنظیمی نیز درج شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده