تولید و خرید و فروش سلاح‌های تهاجمی در ایالت واشنگتن ممنوع شد-راهبرد معاصر

تولید و خرید و فروش سلاح‌های تهاجمی در ایالت واشنگتن ممنوع شد

فرماندار واشنگتن با حضور در کنگره ایالتی، لایحه سه بندی کنترل سلاح شامل سلاح‌های تهاجمی نیمه اتوماتیک در این ایالت را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 26
کد خبر: ۱۸۱۲۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، «جی اینسلی» فرماندار ایالت واشنگتن با حضور در کنگره ایالتی، لایحه سه‌بندی کنترل سلاح را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد. یکی از بندهای این لایحه شامل ممنوعیت ساخت، خرید و فروش و واردات سلاح‌های "تهاجمی" بلافاصله به اجرا در خواهد آمد.

 

فرماندار ایالت واشنگتن بعد از جلسه امضای این قانون به خبرنگاران گفت: امشب با خیال راحت جشن بگیرید!

 

جی اینسلی و باب فرگوسن دادستان کل ایالت واشنگتن که هر دو دموکرات هستند از بانیان اصلی تدوین این بسته کنترل سلاح بودند.

 

اولین مصوبه محدودیت حمل سلاح را تیر ماه گذشته جو بایدن امضا کرده بود. بایدن با بیان اینکه تیراندازی هر روز در خیابان‌ها و اماکن عمومی آمریکا صورت می‌گیرد و قربانیان زیادی بر جای می‌گذارد، گفت: «من قانون مصوب هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را که شامل محدودیت‌های حمل سلاح می‌شود، امضا می‌کنم».

 

با امضای این لایحه، ایالت واشنگتن به دهمین ایالت آمریکا تبدیل شد که حمل سلاحهای تهاجمی را ممنوع می‌کند.

 

اینسلی که در بین اعضای خانواده‌های قربانیان تیراندازی احاطه شده بود افزود: هیچ کس برای محافظت از خانواده نیازی به سلاح AR-15 (سلاح نیمه خودکار) ندارد. فقط برای کشتن خانواده‌های دیگر است که به آن نیاز می‌شود.

 

قبل از امضای این لایحه، قانونگذاران ایالتی واشنگتن لایحه‌ای را مورد تصویب قرار دادند که خرید سلاح از سوی افراد منوط به آموزش اجباری و همچنین طی یک دوره ده روزه خواهد شد. این لایحه همچنین تولیدکنندگان و فروشندگان را ملزم می‌کند تا گامهای معقولی بردارند تا سلاح‌های آنها به دست افراد خطرناک نرسد!

 

ماجرای تکراری تیراندازی‌ها در اماکن عمومی در آمریکا، نارضایتی افکار عمومی این کشور از سیاست‌ها و قوانین حمل سلاح را به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش داده تا جاییکه مقامات این کشور را بر آن داشت تا علیرغم فشار سنگین لابی‌های اسلحه به دنبال اعمال محدودیت‌هایی برای حمل سلاح باشند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده