بارش استان تهران ۴۱ درصد کمتر از نرمال است-راهبرد معاصر

بارش استان تهران ۴۱ درصد کمتر از نرمال است

رئیس مرکز خشکسالی گفت: بارش در استان تهران ۴۱ درصد کمتر از نرمال است و به طور کلی چشم انداز بارش‌ها امیدوارکننده نیست.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 30
کد خبر: ۱۸۱۸۶۷

به گزارش راهبرد معاصر، آقای احد وظیفه گفت: بنابر آمار از ابتدای سال آبی تاکنون متوسط بارش کشور ۱۶۰ میلی متر و بلندمدت ۲۰۲ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۴۲ درصدی بارش را نشان می دهد.

او با بیان اینکه بارش در حوزه جنوب غرب، غرب، جنوب و بخش های جنوبی فلات مرکزی مطلوب است، افزود: این درحالی است که در عرض های شمالی و شرقی وضعیت بارش چندان نامطلوب نیست.

وظیفه ادامه داد: در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و به طور کلی حوزه غرب و جنوب بارش ها در حدنرمال و بیش از نرمال است، اما در بخش های شمالی کشور و دامنه های جنوبی رشته کوه البرز همچون استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، خراسان و شرق کشور بشدت کمتر از نرمال است.

رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه بارش در استان تهران ۴۱ درصد کمتر از نرمال است، گفت: تا نیمه اول اردیبهشت بارش در نیمه غربی از جمله استان تهران در حد نرمال نیست و به طور کلی چشم انداز بارش امیدوارکننده نیست‌.

او گفت: کم بارشی و کم آبی در حوزه شمال محدودیت های زیادی برای کشت برنج ایجاد می کند. همچنین کم بارشی شمال اثر نامطلوبی از لحاظ کمی و کیفی در برداشت غلات می گذارد./ باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار