اختصاص ۲۲ هزار هکتار اراضی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن-راهبرد معاصر

اختصاص ۲۲ هزار هکتار اراضی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۲ هزار هکتار اراضی برای ساخت نهضت ملی مسکن اختصاص یافته که بخش عمده‌ای از آن‌ها در قالب طرح‌های ویلایی سازی بوده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 13
کد خبر: ۱۸۳۸۸۹

به گزارش راهبرد معاصر، ارسلان مالکی گفت: سازمان ملی زمین و مسکن همواره در حال پیگیری برای دریافت اراضی از دستگاه های مختلف است که تاکنون وزارت جهاد کشاورزی بیشترین همکاری را در این بخش داشته است.

به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، بیشترین تعداد پروژه آماده‌سازی کشور متعلق به استان اصفهان و بیشترین پیشرفت فیزیکی آماده‌سازی پروژه‌ها با حدود ۶۵ درصد متعلق به استان زنجان است.

او می‌گوید:۲۲هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در کشور درحال اجرا است و همواره در این حوزه نظارت ها در حال انجام است.

مالکی تاکید کرد: در شهرهایی که اراضی در آنها وجود دارد به طور قطع ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی خواهد بود و توسعه افقی شهرها با توجه به تاکید رئیس جمهور در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سازمان ملی زمین و مسکن ۷۲۷ پروژه فعال آماده‌سازی در مراحل عملیاتی در کشور دارد که از این میان ۶۸۰ پروژه به مساحت ۲۲ هزار هکتار متعلق به طرح نهضت ملی مسکن است.

او اظهار کرد: با شناسایی اراضی دستگاه ها و گرفتن اراضی از دست زمین خواران در شهرهای مختلف در صورت داشتن کاربری به متقاضیان اختصاص داده تا در قالب گروه های دو نفره یا چند نفره اقدام به ساخت مسکن به صورت ویلایی کنند./ باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده