استقبال قطر از توافق آتش‌بس بین فلسطین و رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر

استقبال قطر از توافق آتش‌بس بین فلسطین و رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه قطر در گفتگو با وزیران خارجه آمریکا و مصر از توافق آتش‌بس بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی استقبال کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 14
کد خبر: ۱۸۳۹۶۴

به گزارش راهبرد معاصر. «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی وی از توافق آتش بس بین گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی استقبال و تنش‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی را بررسی کردند.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، وی در این تماس تلفنی که بامداد امروز (یکشنبه) انجام شد، از آمریکا به خاطر حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای برای رسیدن به این توافق تشکر کرد.

 

از سوی دیگر وزیر خارجه قطر با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز تلفنی درباره روابط دوجانبه دو کشور، تنش‌ها در سرزمین‌های فلسطینی و تلاش‌های مصر برای برقراری آتش‌بس گفتگو کرد و ضمن محکوم کردن بمباران تاسیسات و منازل غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی از توافق آتش بس شنبه شب استقبال کرد.


استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین از آتش بس در غزه

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی از تلاش‌های بزرگ مصر به ریاست عبدالفتاح السیسی، برای دستیابی به توافق آتش بس و توقف حملات به مردم فلسطین در نوار غزه قدردانی کرد.

 

محمود عباس گفت: نقش فعال مصر در دستیابی به توافق آتش بس و توقف تجاوزات به نوار غزه، نشان دهنده قوت و ویژگی روابط مصر و فلسطین و علاقه شدید و علاقه شخصی رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی به آرمان فلسطین و حقوق مردم ماست.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی ضمن درود بر مردم صبورو مقاوم، رحمت الهی را برای روح شهدا و شفای عاجل را مجروحان آرزو کرد و به تمامی وزارتخانه‌های ذیربط دستور داد کمک‌های امدادی فوری به خانواده‌های فلسطینی در نوار ارائه دهند.

 

از سوی دیگر محمد اشتیه نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز، عصر دیروز شنبه از تلاش مصر و همه برادران و دوستان برای توقف تجاوزات اسرائیل به نوار غزه و حفظ خون مردم فلسطین استقبال کرد چرا که ماشین جنگی اسرائیل با تجاوزات خود، خون مردم را بر زمین می‌ریخت و ویرانی به جا می‌گذاشت و باعث شهادت ده‌ها کودک و زن و سالمند بی گناه می‌شد به طوری که خانه هایشان را بر سرشان ویران می‌کرد و صد‌ها نفر را نیز مجروح می‌کرد.

 

اشتیه به مردم فلسطین در نوار غزه به خاطر فداکاری‌های بزرگی که انجام دادند درود فرستاد و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و تأکید کرد: جنایات اشغالگران، مردم ما را از ادامه مبارزات مشروع خود برای دستیابی به حقوق مشروع خود بازنمی دارد که مهمترین آن حق آن‌ها در تعیین سرنوشت، به دست آوردن آزادی، ایجاد کشوری مستقل به پایتختی قدس و تضمین حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

 

اشتیه از سازمان ملل متحد و همه سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا برای پاسخگویی عاملان جنایات خود تلاش کنند جنایاتی که در همه شهرها، شهرک ها، روستا‌ها و اردوگاه‌های کرانه باختری علیه مردم ما مرتکب می‌شوند. اشتیه همچنین به وزارت بهداشت و تمام وزارتخانه‌های ذیربط دستور داد برای ارائه تجهیزات پزشکی و کمک‌های فوری به مردم در نوار غزه اقدام کنند.


حمایت سازمان ملل از آتش بس در غزه

از سوی دیگر تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه نیز از اعلام آتش بس میان مقاومت در غزه و اشغالگران اسرائیل استقبال کرد.

 

وینسلند از همه طرف‌ها خواست فورا دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی را فراهم و از شرایط معیشت در نوار غزه حمایت کنند.

 

منابع خبری شنبه شب از آغاز اجرای توافق آتش‌بس در ساعت ۲۲ به وقت محلی بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر خبر دادند./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده