آغاز فعالیت ۷ «شهردخت» در تهران تا پایان هفته-راهبرد معاصر

آغاز فعالیت ۷ «شهردخت» در تهران تا پایان هفته

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از آغاز فعالیت هفت «شهردخت» در تهران طی هفته جاری خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 20
کد خبر: ۱۸۵۰۳۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ مریم اردبیلی در آئین افتتاح «شهردخت» و سالن کنفرانس بوستان بانوان در منطقه ۱۹ در قالب پنجاه و پنجمین پویش افتخار و امید در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته در روز دختر شهردار تهران وعده احداث چهار شهردخت را مطرح کردند که در همین راستا این مجموعه‌ها در تهران احداث و آماده بهره برداری شد؛ اما افتتاح آن‌ها زمانبر شد و به روز دختر در سال جاری موکول شد. بر همین اساس یک مجموعه شهردخت پیشتر در منطقه ۶ به بهره برداری رسید. امروز نیز سه شهردخت در مناطق ۱۹، ۲۰ و مجموعه شهردخت شماره ۲ در منطقه ۶ به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین ساختمانی در منطقه ۸ وجود داشت که کاربری آن برای خیریه بود و سال‌ها بدون فعالیت رها شده بود که با تغییر کاربری به شهردخت تبدیل شد. در منطقه ۲ نیز شهردختی داریم که با توجه به مشکلات حوزه ایمنی که داشت بهره برداری آن متوقف شد، ولی در هفته جاری در مجموع هفت شهردخت در تهران مشغول فعالیت خواهند شد.

وی تاکید کرد: در گذشته زیرساختی با عنوان شهربانو در همه مناطق تهران ایجاد شده بود که تمام الزامات فراغتی، تفریحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مشاوره‌ای برای بانوان را داشت، اما با توجه به این نیاز سنجی که انجام شد برخی فعالیت‌ها برای دختران و بانوان جوان از شکل فناوری و استارت آپی نیازمند مکان‌های جدیدی بود که برای شتابدهی این اقدامات شهردخت‌ها ویژه فعالیت دختران و خانم‌های جوان احداث شد تا فعالیت‌های فناورانه شهر در آن‌ها پیگیری شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در تشریح شیوه فعالیت «مجموعه‌های شهردخت» گفت: شهردخت به عنوان مرکز ایده پردازی، خلاقیت و نوآوری دختران جوان به منظور ایجاد محیطی پویا و با انگیزه برای حضور دختران و تشویق آنان به تفکر خلاق دختران احداث می‌شود. بر همین اساس شهردخت منطقه ۱۹ به مساحت ۵۵۰ متر مربع در سه طبقه با زیربنای ۱۷۰۰ متر مربع شامل اتاق‌های متعدد احداث شده است. این فضا در راستای افزایش فرصت‌های عادلانه برای دسترسی دختران به عرصه‌های عمومی و شهری با ارائه برنامه‌های آموزشی، توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۹ ایجاد شده است. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده