جزئیات واگذاری سهام به ۸۷۵ هزار فرهنگی بازنشسته-راهبرد معاصر

جزئیات واگذاری سهام به ۸۷۵ هزار فرهنگی بازنشسته

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واگذاری سهام مالکانه به ۸۷۵ هزار فرهنگی بازنشسته خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 21
کد خبر: ۱۸۵۲۶۶

به گزارش راهبرد معاصر. حمیدرضا نجف پور کردی مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در حاشیه طرح ارزش مالکانه، اظهار کرد: همانطور که وعده دادیم آیین رونمایی از اجرای طرح ارزش مالکانه انجام شد و اجرای طرح از امروز آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه صورت وضعیت ارزش مالکانه یک میلیون و 600 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته آماده شده و از امروز قابل مشاهده است، گفت: همزمان سوپر اپلیکیشن صندوق ذخیره فرهنگیان را رونمایی کردیم که معلم با سهولت وارد سامانه شود و وضعیت 27 سال قبل خود را مبتنی بر نرخ تورم، جریانات نقدی و ارزش فعلی ببیند. این‌ یک فرایند بسیار پیچیده‌ از طرح ارزش مالکانه بود که انجام شد.

 

نجف‌پور کردی ادامه داد: با سازمان بورس تعامل داشتیم، فهرست آنها که کدسجام گرفتند ارائه شده تا کار واگذاری‌شان به جریان بیفتد. اما هنوز بیش از 200 هزار فرهنگی بازنشسته کد سجام نگرفته‌اند که خود باعث کندی امور می‌شود.

 

وی افزود: یک اقدام اجرایی دیگر انجام دادیم. علاوه بر تهیه و ارائه صورت وضعیت‌ها، طرح ارزش مالکانه چند بعد داشت، اولین بعد تعیین ارزش بود که محاسبه شد و یک معلم نسبت سهم الشرکه خود را در مقایسه با یک میلیون و 600 هزار نفر دیگر می‌بیند.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: فرایند بورسی شدن چند شرکت را انجام دادیم که سه شرکت نهایی شد و اجازه قطعی گرفتیم که مراحل تخصیص سهام این شرکت‌ها در این فرایند اتفاق بیفتد.


در این فرایند گام های بزرگ از حیث اجرا برداشته شد.

 

وی ادامه داد: یک بحث جدی که در روزهای اخیر در هیأت امنا مطرح شد این بود که حالا که بعد از 27 سال می‌خواهیم سهام بدهیم، سه شرکت موجود به علاوه شرکت های دیگر را مجتمع کرده و میزان درصد جمع بندی شده را پس از طی مراحل قانونی واگذار کنیم و به این ترتیب حجم و ارزش بیشتری از دارایی‌ها را آماده کنیم و بعد از طی مراحل نهایی با بورس، عدد سهام ملموس‌تری در قالب برگه سهام در اختیار اعضا قرار بگیرد؛ پیش‌بینی می‌شود این کار طی چند ماه آینده و حداقل بین 4 تا 6 ماه آینده انجام شود.


قبلا تعهد دادیم که کار حداقل یک سال طول می‌کشد که انجام شود، اما کار ۶ ماه جلو افتاده و امروز رونمایی را ۶ ماه زودتر انجام دادیم. در تلاشیم شرکت‌های بیشتری را وارد فرایند بورسی کنیم تا بتوانیم سهام بیشتری واگذار کنیم. احتمالا سه شرکت دیگر نیز بورسی شده و به سه شرکت بورسی فعلی افزوده شوند و بین 10 تا 30 درصد سهام آنها به 875 هزار فرهنگی بازنشسته واگذار شود.


شاغلین هروقت بازنشسته شوند این هدایا تقدیمشان می‌شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار