پیام تبریک دبیرکل سازمان ملل به اردوغان-راهبرد معاصر

پیام تبریک دبیرکل سازمان ملل به اردوغان

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با انتشار یک بیانیه، پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 29
کد خبر: ۱۸۶۸۰۱

به گزارش راهبرد معاصر. در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، دبیرکل سازمان ملل در این باره و پیروزی رجب طیب اردوغان بیانیه صادر کرد.

 

دفتر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به نمایندگی از او بیانیه‌ای درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه منتشر کرد و از تبریک او به اردوغان خبر داد.

 

در این بیانیه آمده است: «دبیرکل به رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان بابت انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور ترکیه تبریک می‌گوید. او (آنتونیو گوترش) مشتاقانه به دنبال تقویت بیش از پیش همکاری بین ترکیه و سازمان ملل است».

 

تبریک گوترش به اردوغان در ادامه واکنش‌های مقام‌های مختلف به نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه مطرح شده است؛ انتخاباتی که روز یکشنبه (دیروز) بین اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو برگزار شد.

 

«احمد ینر» رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه بامداد روز دوشنبه (امروز) پیروزی اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تأیید کرد.

 

بنا بر اعلام این شورا که مسئول برگزاری و شمارش آرای در انتخابات ترکیه است، اردوغان ۵۲.۱۴ و قلیچدار اوغلو ۴۷.۸۶ درصد آرا را کسب کردند.

 

به دنبال برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و مسجل شدن پیروزی اردوغان، مقامات ایران و دیگر کشورها از قبیل روسیه، قطر، جمهوری آذربایجان، آمریکا و انگلیس به رئیس‌جمهور ترکیه پیروزی در این رقابت را تبریک گفتند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده