تاسیسات ۲ تونل در جاده چالوس نابود سد-راهبرد معاصر

تاسیسات ۲ تونل در جاده چالوس نابود سد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با تشریح روند بازگشایی تونل‌های مسدود شده در سیل اخیر جاده چالوس گفت: سعی می‌کنیم هفته آینده محور را دوباره عملیاتی کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 14
کد خبر: ۱۸۹۴۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی زندی‌فر عصر امروز در نشست خبری سیل جاده چالوس اظهار کرد: حجم خرابی سیل بی‌سابقه بود، اما شایعات مجازی در این خصوص نیز بی‌سابقه است که از شفاف‌سازی خبرنگاران در این باره تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نخستین اقدام ما این بود که حدود ۱۳۰۰ خودرو را درحالی که ارتباط ما با همه جا به طور کامل قطع شده بود، را آزاد کنیم، افزود: خوشبختانه تا ساعت ۱۵ بعد از ظهر جمعه این اتفاق افتاد و سرنشینان نیز با ۶ اتوبوس جا‌به‌جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه ما ۸ نقطه بحرانی در جاده چالوس داشتیم، تصریح کر‌د: در روز اول ۴ نقطه، در روز دوم ۴ نقطه دیگر و روز سوم کاملا راه باز شد، ادامه داد: این اتفاق کاملا بی‌سابقه بوده و تونل باز شد و سعی می‌کنیم هفته آینده محور را دوباره عملیاتی کنیم.

وی برآورد اولیه خسارت سیل را ۲۰۰ میلیارد تومان، خسارات فنی را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این سیل تاسیسات تونل و تابلو‌های علائم آسیب دیده است و اگر بخواهیم این محور را ایمن کنیم بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه در این سیل ۲ قسمت محور جاده را به طور کامل از دست داده‌ایم، اظهار داشت: در حال تاسیس واریانت جانبی تا زمان بازسازی محور هستیم. مدیریت این بحران با کمک همه دستگاه‌های مسئول به بهترین شکل انجام شده و در طول تاریخ بی‌سابقه است.

محمدباقرخلفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان البرز نیز با بیان اینکه در سیل اخیر ۶ نفر سقوط در آب داشتیم که نجات پیدا کردند، گفت: ۱۳ نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند. ۶۴ نیرو عملیاتی در منطقه ساکن بودند که خوشبختانه تا این لحظه فوتی نداشتیم و فقط در روز شنبه یک گزارش مفقودی و کشف خودرو این شخص را داشتیم. یک آقا و یک خانم مفقود شده‌اند که تیم‌های ما با هلی شات، اپراتور، تیم فنی و ۹ قلاده سگ زنده‌یاب مشغول گشت‌زنی برای پیدا کردن آن‌ها هستند.

داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز نیز با بیان اینکه در سیل اخیر انبوهی از مصالح و درشت دانه و ریزدانه از ۲ حوزه وارد خروجی سد کرج شد، گفت: اتفاق اولی آب خروجی سد را قطع و ۹ متر مکعب آب انتقالی به تهران و کرج قطع شد که با مدیریت استاندار با ۳ روز کار در شرایط سخت و باتلاقی ۲ روز است مسیر آب باز شده و به پایین دست می‌رود.

وی با بیان اینکه کدورت آب بسیار بالا بود که این مورد هم در آبرسانی تاخیر ایجاد کرد، افوزد: در داخل رودخانه ۵۰ هزار متر رسوبات داریم که کار را سخت کرده است. اگر ماشین آلات کافی در اختیار ما قرار گیرد تا آخر هفته مسیر آب را به طور کامل باز می‌کنیم و تا ۱۵ روز آینده آب را به تصفیه‌خانه البرز می‌فرستیم. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده