آئین نامه رفع موانع وام ازدواج در حال تدوین است-راهبرد معاصر

آئین نامه رفع موانع وام ازدواج در حال تدوین است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:آئین نامه رفع موانع وام ازدواج در حال تدوین است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 17
کد خبر: ۱۸۹۶۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، نشست خبری هفته ازدواج با شعار آسان و آسمانی امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. هفته ازدواج از ۳۰ خرداد تا ۴تیر به صورت ملی و استانی برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر؛ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در این نشست گفت: تفاوت جشن‌های هفته ازدواج امسال نسبت به سال گذشته، زیاد شدن تعداد جشن‌ها به خصوص در مناطق محروم و شهرستان‌های دور از مرکز است.

 

متقی‌فر افزود: جشن ملی ازدواج با نام وصال، در تهران با حضور هزارنفر از زوجین دانشجو، همزمان با جشن‌های استانی که به صورت برخط قابل مشاهده است، برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: به همت سمن‌ها و مراکز مشاوره این جشن‌ها امسال با هدف ترویج ازدواج به‌هنگام، آگاهانه و آسان برپا خواهد شد. چنانچه دیدیم در ۲سال شیوع بیمارس کرونا حذف رسم و رسومات دست و پاگیر باعث افزایش آمار ازدواج شد. البته شورای عالی جوانان نیز در زمینه تهیه مصوبات برای ازدواج آسان فعالیت خواهد کرد.

 

مدیر کل توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش گفت: نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی و سازمانهای مردم نهاد در تهیه جهیزیه ارزان، جشن‌های باکیفیت، آموزش و مشاوره پیش از ازدواج بسیار مهم است. چون معتقدیم ازدواج باید با یک شروع محکم باشد. امید داریم با نقش‌آفرینی مشاور‌های تخصصی وزارت ورزش و جوانان در این هفته فرهنگسازی خوبی در این زمینه اتفاق بیفتد.

 

حجت‌الاسلام متقی فر ادامه داد: سال گذشته ۱۸۴جشن در ۱۵۰شهر کشور برگزار شد که امید داریم این تعداد امسال به ۳۰۰جشن با میانگین حضور ۲۵۰۰ زوج برسد و این افراد بتوانند از خدمات این جشن‌ها بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: در فضای مجازی و از طریق صداوسیما نیز برنامه‌هایی را برای هفته ازدواج مدنظر داریم. از جمله این برنامه‌ها مطالبه‌گری برای رفع موانع ازدواج به خصوص وام ازدواج است. از سال گذشته تا امسال وام ازدواج رشد مناسبی داشته است اما مشکلاتی مثل تامین ضامن و... هنوز برای جوانان پابرجاست.

 

متقی‌فر در این باره متذکر شد: البته با همکاری بانک مرکزی طرح‌هایی برای رفع مشکل وام ازدواج جوانان آماده شده که در مرحله برنامه‌ریزی و آماده کردن آیین‌نامه است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده