برگشت ۱۲ میلیارد ریال مبالغ کلاهبرداری شده به حساب شهروندان-راهبرد معاصر

برگشت ۱۲ میلیارد ریال مبالغ کلاهبرداری شده به حساب شهروندان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از بازگرداندن ۱۲ میلیارد ریال وجه کلاهبرداری شده به حساب مال باختگان از ابتدای امسال در سطح استان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۷ - ۰۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 25
کد خبر: ۱۹۱۰۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: به دنبال مراجعه شهروندان به پلیس فتا و اعلام اینکه افرادی ناشناس در فضای مجازی آنان را فریب داده و مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: جرم برداشت اینترنتی پول از حساب دیگران از مصادیق جرائم رایانه‌ای است که فرد با انجام دادن کار‌هایی مانند ایجاد اختلال در سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی از حساب دیگران پول بر میدارد.

سردار جلیلیان تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط پلیس، کلاهبرداران شناسایی و از ابتدای سالجاری مبلغ ۱۲ میلیارد ریال به حساب مالباختگان استرداد که این موجب رضایتمندی مردم گردید.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: کاربران اینترنت می‌توانند ضمن مراجعه به سایت اینترنتی cyberpolice.ir راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند، اعلام کنند. / باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده