اعتراض پکن به مجروح شدن گردشگران چینی در ناآرامی‌های فرانسه-راهبرد معاصر

اعتراض پکن به مجروح شدن گردشگران چینی در ناآرامی‌های فرانسه

دفتر امور کنسولی چین اعلام کرد که پس از شکستن شیشه‌های اتوبوس حامل یک گروه توریستی چینی در جنوب این کشور به فرانسه شکایت رسمی کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 02
کد خبر: ۱۹۲۲۹۲

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر امور کنسولی چین روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرکنسولگری چین در مارسی به فرانسه شکایت کرده است که شیشه‌های اتوبوس حامل یک گروه توریستی چینی در این شهر جنوبی شکسته شده و باعث جراحات شده است.

 

در این بیانیه آمده است که در شکایت رسمی از فرانسه خواسته شده است که امنیت اتباع چینی و دارایی آن‌ها را تضمین کند.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی CCTV، آشوبگران روز پنجشنبه در بحبوحه روز‌های خشونت در شهر‌های فرانسه پس از کشته شدن یک نوجوان توسط پلیس به اتوبوس حمله کردند. در بیانیه کنسولگری آمده است که گردشگران چینی فرانسه را ترک کرده اند.

 

در بیانیه دفتر کنسولی آمده است که اتباع چینی که در فرانسه زندگی می‌کنند یا از فرانسه بازدید می‌کنند باید «احتیاط» کرده و با توجه به شورش‌هایی که در روز‌های اخیر در سراسر کشور روی داده است، «هوشیارتر» باشند.

 

به نظر می‌رسد که شورش‌ها در سراسر فرانسه در روز شنبه از شدت کمتری برخوردار بودند، زیرا هزاران پلیس در شهر‌های سراسر کشور به دنبال تشییع جنازه این نوجوان مستقر شدند، اگرچه تنش‌هایی در مرکز پاریس و درگیری‌های پراکنده در نیس، استراسبورگ و مارسی رخ داد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده