تغییر راهبرد ضد حمله اوکراین علیه روسیه-راهبرد معاصر

تغییر راهبرد ضد حمله اوکراین علیه روسیه

دبیر شورای امنیت ملی اوکراین گفت که بازپس گیری اراضی این کشور از روسیه، اولویت اصلی این کشور در ضد حمله کنونی نیست.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۱۳ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 04
کد خبر: ۱۹۲۸۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «الکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت ملی اوکراین روز دوشنبه گفت که بازپس گیری اراضی این کشور، دیگر اولویت اصلی کی‌یف در ضد حمله نیست.

وی در ادامه سخنانش گفت: «وزارت دفاع بر ویران کردن حداکثری نیروی انسانی و تجهیزات روسیه تمرکز کرده است».

این در حالی است که شبکه آمریکایی «سی ان ان» در گزارشی به تشریح علل ناکامی ضدحملات ارتش اوکراین علیه مواضع روسیه پرداخت. این نظامی اوکراینی در خصوص شدت تنش‌ها در جنوب اوکراین گفت که در تمامی سال‌های خدمتش، هرگز این تعداد مین ندیده است.

یک نظامی اوکراینی که در ضدحملات کی‌یف در جنوب این کشور مشارکت داشته است به این رسانه آمریکایی خبر داد که میدان‌های مین در جنوب اوکراین بسیار متراکم است و نیرو‌هایی که تلاش می‌کنند منطقه را آزاد کنند، فقط می‌توانند «درخت به درخت» پیشروی کنند.

سی ان ان ادامه داد که متحدان کی‌یف همگی بر این امر واقف هستند که اوکراین بدون کمک آن‌ها قادر به شکست روسیه نیست، اما سرعت کند ضدحملات اوکراین به این مفهوم است که حمایت غرب در صورت ادامه‌دار شدن درگیری‌های اوکراین، به طور چشمگیری ناپایدار خواهد شد.

طبق این گزارش، بسیاری از کشور‌هایی که از تلاش‌های جنگی اوکراین حمایت می‌کنند، با تورم بالا، افزایش نرخ بهره و رشد کند دست و پنجه نرم می‌کنند. رهبران این کشور‌ها که برخی از آن‌ها در یک سال و نیم آینده با انتخابات روبرو هستند، باید حجم عظیمی از منابعی را که به اوکراین سرازیر کرده‌اند، در شرایطی که رأی‌دهندگان خودشان در تلاش برای تأمین هزینه‌های زندگی خود هستند، توجیه کنند. در صورتیکه موفقیت چشمگیری در میدان نبرد وجود نداشته باشد که بتوانند این کمک‌ها را توجیه کنند، کار برایشان دشوار می‌شود. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده