انصارالله یمن از تحریم کالا‌های سوئدی خبر داد-راهبرد معاصر

انصارالله یمن از تحریم کالا‌های سوئدی خبر داد

وزیر صنعت و تجارت دولت نجات ملی یمن از اجرایی‌شدن تحریم کالا‌های سوئدی در یمن، در واکنش به هتک حرمت‌های مکرر به مقدسات اسلامی در سوئد خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 09
کد خبر: ۱۹۳۳۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد مطهر، وزیر صنعت و تجارت دولت نجات ملی یمن، اعلام کرد که از امروز، شنبه، مصوبه تحریم تولیدات و کالا‌های سوئدی در یمن، در واکنش به هتک حرمت‌های مکرر به مقدسات اسلامی، اجرایی خواهد شد.

مطهر در گفتگو با المسیره گفت: اداره گمرک و هیئت عمومی بررسی مشخصات کالا‌های وارداتی یمن، مسئول پیگیری اجرای قانون تحریم تولیدات سوئدی هستند.

وی با اشاره به تهیه فهرست کالا‌های تحریمی سوئدی افزود: اداره برند و اداره مؤسسات تجاری یمن، فهرست تحریم کالا‌های سوئدی را تدوین کرده‌اند و این فهرست به شکل کامل در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. بیش از ۳۰ مؤسسه تجاری سوئدی در فهرست مؤسسات تجاری و بیش از ۱۰۰ برند تجاری در فهرست برند‌ها قرار دارند.

مطهر با اشاره به قطعی بودن تحریم کالا‌ها و تولیدات سوئدی ادامه داد: موضوع تحریم کالا‌ها و تولیدات سوئدی تمام‌شده است و گزینه‌های جایگزین برای تمامی این کالا‌ها و تولیدات در اختیار ماست.

پیش از این عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن نیز در سخنانی به هتک حرمت قرآن در سوئد واکنش نشان داده بود و سوزاندن چندباره قرآن کریم در این کشور را اقدامی سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده دانسته بود که در پس آن لابی‌های صهیونیستی حضور دارند.

رهبر انصارالله یمن، سطح واکنش‌های جهان اسلام را مسئولیت‌پذیرانه ندانسته و افزوده بود: جنایت سوزاندن قرآن کریم، باید خشم تمامی مسلمانان را برانگیزد. کمترین موضع‌گیری نسبت به این جنایت، قطع روابط دیپلماتیک و تحریم اقتصادی سوئد است. / المسیره

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده